شناسهٔ خبر: 54982215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جهادتبیین وظیفه همه مدیران است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هوشیار باشیم که در این جنگ تمام‌عیار سیاسی، اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی بتوانیم با جهاد تبیین فوری، نقشه‌های تهاجمی دشمن را خنثی کنیم تا لطمه‌های سهمگینی به نظام‌مقدس جمهوری‌ اسلامی‌ ایران وارد نشود لذا مدیران استان توجه ویژه‌ای به جهادتبیین داشته باشند.

صاحب‌خبر -

آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد:  مدیران استان توجه ویژه‌ای به جهادتبیین داشته باشند. استکبار اقدامات بنیادی جمهوری اسلامی را کوچک جلوه داده و حاکمیت طاغوت را تبلیغ می‌کند و در اثبات ناحق استوار است و گاه در داخل کشور با صرف هزینه‌های بیت‌المال علیه نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی‌ ایران اقدام می‌شود.

وی گفت: هوشیار باشیم که در این جنگ تمام‌عیار سیاسی، اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی بتوانیم با جهادتبیین به‌موقع نقشه‌های تهاجمی دشمن را خنثی کنیم تا لطمه‌های سهمگینی به نظام‌مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران وارد نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که مسئولین در جایگاه خود به دنبال حوائج‌شخصی هستند و منافع قومی قبیله‌ای را در راس امور خود قرار می‌دهند. هوشیار باشید که این جایگاه حساس است. در قیامت از اموال‌شخصی سوال خواهدشد که از کجا آمده و چگونه مصرف شده‌است. چه برسد به بیت‌المال که خیلی وقت‌ها سهم مردم، خرج هزینه‌های سازمانی می‌شود که این مورد در آینده وبال گردن مسئولان خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی در پایان تصریح کرد: تلاش شود تا مدیریت منابع و اصلاح زیرساخت‌ها و جراحی‌اقتصادی به ارتقاء کیفی و کمی سفره مردم کمک کند که علاوه بر تحمل این رنج‌ها، کمر آن‌ها زیر بار گرانی‌های جدید خم نشود.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به انتصاباتی که تاکنون در سطح مدیران استان انجام شده خاطرنشان کرد: انتصابات معطوف به داشته‌ها، نیازها و شاخص‌هایی است که باید مورد اقبال دولت مردمی سیزدهم باشد. صاحب‌نظر بودن، نشاط و تحرک، معتمد بودن و فعالیت در فضای تعاملی از ویژگی‌هایی است که برای مسئولین در نظر گرفته شده است. این انتظار وجود دارد که اگر برای پستی، گزینه‌های بهتر وجود داشته باشد، مسئول فعلی باید آن جایگاه را در اختیار دیگران قرار دهد.

وی با اشاره به سند تحول دولت مردمی خاطرنشان کرد: این سند فقط یک مانیفست کتابخانه‌ای نیست بلکه در بسیاری از مسائل، رویکرد عملیاتی و اجرایی دارد. 

استاندار قزوین عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان عنوان کردیم که با توجه به سند تحول دولت مردمی، استان قابلیت این را دارد که به عنوان پایلوت، سبک‌های جدید حکمرانی را اجرا کند.

وی تصریح کرد: در فضای پیش رو نیاز به صدور فرمانِ به‌جای خود، برای نهادهای خدمت‌رسان هستیم تا وظایف خود را به صورت مصوب انجام دهند و با هم‌گرایی نهادهای حاکمیتی، حرکتی شایسته برای ارتقاء منافع مردم اتفاق افتد.

اعلایی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه امید و تقابل با ناامیدی است، اظهار کرد: نه تنها در فضای پیشروی کشورمان شاهد بن‌بست نیستیم بلکه فضا کاملا امیدآفرین است. با توجه به تحولات دنیا در پیرامون ما، می‌توانیم شاهد باشیم  که فرصت‌های خوبی برای کشور وجود دارد زیرا قدرت تاب‌آوری در برابر تحریم‌های استکبار افزایش یافته و در فضای رقابتی و تعاملی می‌توان شرایط خوبی را برای کشور پیش‌بینی کرد.

استاندار قزوین در پایان با تاکید بر هم‌سویی به‌وجود آمده در میان سه قوه افزود:  هم‌گرایی به‌معنای در نظر نگرفتن سلایق و عدم استفاده از اختیارات قانونی نیست؛ بلکه باید با قدرتی که مسئولین از مردم وام گرفته‌اند پاسخگوی آنها باشد. دستگاه‌های اجرایی بیشترین بار تعامل و اجرا را بر دوش دارند. باید برای پاسخگویی از اختیارات قانونی برخوردار باشند تا بتوانند به نتایج مطلوب در دوران مدیریت خود دست یابند.

انتهای پیام

نظر شما