شناسهٔ خبر: 54982090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش درآمد و کاهش هزینه در دستور کار مسئولان استان قزوین

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: به دلیل فرار مالیاتی و عدم شفافیت، درآمد استان قزوین ۷ هزار میلیارد تومان است در حالی که باید بیش از این مقدار باشد.

صاحب‌خبر -

سیاهکلی در شورای اداری استان قزوین گفت: اصلاحات اقتصادی امروز در جامعه التهابباید افزایش درآمد و کاهش هزینه در دستور کار استان باشد ایجاد کرده است که این کار با مصوبه ناقص مجلس صورت گرفته است. دولت نمی‌تواند ارز ترجیحی را حذف کند و قیمت‌ها افزایش نیابد، اما رییس جمهور آبروی خود را در میان گذاشت تا طرحی که قرار بود از سال‌ها قبل اجرا شود را در دولت سیزدهم اجرا کند.

زمانی که مصارف و منابع با یکدیگر هماهنگ شود و از ناترازی خارج شویم، کسری بودجه و ناترازی از بین می‌رود و دولت تلاش می‌کند هر دوی این موارد را اصلاح کند.

درآمد استان قزوین ۷ هزار میلیارد تومان است، اما به دلیل فرار مالیاتی و ناشفافی، بیش از این مقدار است و باید افزایش درآمد و کاهش هزینه در دستور کار استان باشد.

بخشی از مشکلات با یارانه و بخش دیگر با کارت کالا جبران می‌شود و به اشتباه به آن کوپن می‌گویند.

 امسال و همچنین در سفر رییس جمهور بودجه خوبی دریافت کردیم و تا دو یا سه سال آینده کار زیادی در استان داریم و نباید مردم را ناامید کنیم و با همکاری مستمر باید این بودجه را دریافت و برای استان به صورت درست هزینه کنیم.

در هزینه کرد هم باید از مردم و هم از بسیج سازندگی استفاده کنیم که با این کار کاهش هزینه و افزایش کیفیت رقم می‌خورد.

 باید از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت آب استان استفاده کنیم.

شرکت‌هایی که مشکل آب دارند هیچ راهی ندارند که از مدیران دانش بنیان و فناور استفاده کنند وگرنه با مشکلات به مراتب بدتری در زمینه کمبود آب روبه رو می‌شوند.

در سفر رئیس جمهور بودجه خوبی برای خرید لوله و انتقال آب به مناطق روستایی و کم برخوردار استان در نظر گرفته شده است و باید استخر‌های معیشتی و آبخیزداری و آبخوان داری را در دستور کار قرار دهیم.

 با انتقال گاز به روستا‌ها شاهد مهاجرت معکوس و تقاضا برای ساخت مسکن روبه رو هستیم و با درآمدزایی جلوی مهاجرت دوباره روستائیان به شهر‌ها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مطرح شدن مطالبی درباره دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: ما در انتصابات اصراری نداریم، اما بر روند انتصابات نظارت داریم و به فرموده رهبر انقلاب، مسئولان در انتصابات باید از مشورت نمایندگان استفاده کنند. مدیرانی که از قبل بوده اند یا مدیرانی که در یک سال اخیر منصوب شدند اگر عملکرد خوبی نداشته باشند قطعا تغییر خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان هم در این نشست گفت: نماز باشکوه عید قربان با همت مسئولان و مردم به صورت باشکوه در تمامی نقاط استان برگزار شود.

دشمنان با سرمایه گذاری جمعیت کشور را با چالش روبه رو کرده اند و باید با جهاد کفایی به مقابله با این مشکل برویم و همه فوری و انقلابی برای جهاد تببین اقدام کنیم.

 قاطبه مدیران استان متعهد هستند و در شرایط بسیار سختی برای توسعه کشور تلاش می‌کنند. با توجه به کمبود اب در استان و کشور، کشاورزی و آبیاری غرقابی مصیبت عظیمی شده است و باید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان مصرف آب در بخش کشاورزی استان را اصلاح کنیم.

کاری کنید مردم به غیر از درد جراحی اقتصادی گرفتار مشکلات بی رویه افزایش قیمت کالا‌ها نباشند و مدیران با اقدامات جهادی از بروز مشکلات اقتصادی عدیده برای مردم جلوگیری کنند.

نظر شما