شناسهٔ خبر: 54982032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بوریس جانسون رسما استعفای خود را اعلام کرد

نخست وزیر انگلیس در یک سخنرانی استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راشاتودی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) در سخنرانی‌ای ضمن اعلام رسمی استعفای خود گفت: «باید از بهترین موقعیت جهان کنار بروم. روند انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار اکنون آغاز خواهد شد.»

او در ادامه تاکید کرد که تا زمانی که نخست وزیر جدید انتخاب نشود، دولتش در سمت خود باقی خواهد ماند و به امور کشور رسیدگی خواهد کرد.

جانسون همچنین با بیان اینکه انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، اظهار داشت که به دستاورد‌های دولت خود از جمله برگزیت، برقراری روابط در قاره اروپا، قوانین تصویب شده در پارلمان، مدیریت همه گیری کرونا، واکسن‌ها و خروج قرنطینه و اقدامات لندن در قبال جنگ اوکراین افتخار می‌کند. 

از طرفی دیگر لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر با اعلام استعفای خود تصمیم درستی گرفته است. لیز تراس در حساب توییتر خود نوشت: شما باید متحد و آرام بمانید تا زمانی که یک رهبر جدید محافظه کار انتخاب شود. دولت با نخست وزیری بوریس دستاورد‌های  مختلفی در زمینه‌های زیادی از جمله خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا، واکسیناسیون و حمایت از اوکراین را به دست آورده است.

ساعاتی پیش از این نیز  جانسون در تماسی تلفنی با ملکه الیزابت دوم، او را از تصمیم خود برای کناره گیری از سمت نخست وزیری مطلع کرده بود.

این در حالی است که روز گذشته در پی استعفای شماری از اعضای کابینه انگلیس، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در سخنانی بر ادامه فعالیت‌های خود تأکید کرده و گفته بود که در سمت خود باقی خواهد ماند و روی پروژه‌هایی که دولت انجام می‌دهد، متمرکز خواهد شد.

نظر شما