شناسهٔ خبر: 54981976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

برنامه میان‌مدت توسعه مناطق در سفر‌های شهرستانی تدوین می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی پیش از انجام سفر‌های شهرستانی گفت: در طول سفر نیز نظرات نخبگان و مردم و همچنین دغدغه آنان شنیده شده و بر این اساس، برنامه میان‌مدت توسعه‌ای هر منطقه تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم شهر بازرگان شهرستان ماکو گفت: در این سفرها، مدیران تصمیم گیر در بخش‌های مختلف حاضر می‌شوند و با حضور همه آنان، برنامه‌ها در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه به تصویب می‌رسد.

او می گوید: رویکرد درنظر گرفته شده در این سفرها، رویکرد مردم محوری است و درصدد هستیم تا با حمایت مردم و نخبگان، اهداف دولت را دنبال کرده و در این مسیر، از توان و نظرات مردمی بهره‌مند شویم.

او گفت: در این سفرها، یک ریل گذاری برای توسعه منطقه انجام می‌شود تا زمینه اجرای طرح‌های مختلف به ویژه اتمام طرح‌های نیمه تمام با اختصاص اعتبار مناسب مهیا شود.

استاندار آذربایجان غربی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را توجه به مناطق مرزی، معیشت، اشتغال و تکمیل زیرساخت‌های مناطق محروم عنوان کرد و گفت: حضور آیت الله رییسی در سفر به استان، در مرز و بازدید از آن که برای نخستین بار صورت گرفت، نشان از توجه ویژه به مرز و حل مشکلات مرزی دارد.

معتمدیان همچنین آذربایجان غربی را از استان‌های پیشرو در تجارت دانست و گفت: باید از این ظرفیت در سطح ملی، استانی و شهرستانی استفاده کنیم تا مردم هم از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه بازرگان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ملی و بین المللی برخوردار بوده و با قرارگرفتن در مسیر کریدور‌های مهم بین المللی، نقش بسیار مهمی را در تجارت بین الملل کشورمان داراست، می گوید: راه اندازی منطقه آزاد ماکو هم در ارتقای شاخص‌های اقتصادی این منطقه موثر بوده است.

او می گوید: افزایش شرکت‌های فعال از ۳۵ به ۱۲۹، سرمایه گذاری عمرانی بیش از هزار میلیارد تومانی و سرمایه گذاری اقتصادی در راستای نقش مهم ترانزیتی، لجستیکی و تجاری منطقه در کشور موجب شده تا همه منطقه به ویژه بازرگان از مزیت‌های خود بیش از پیش استفاده کند.

استاندار آذربایجان غربی، بازرگان را پیشانی تجاری و لجستیکی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از این ظرفیت، بیش از پیش در حل مشکلاتی نظیر بیکاری، کمبود درآمد و زیرساخت‌ها تلاش کرد.

معتمدیان گفت: البته در این مسیر باید از ظرفیت منطقه آزاد نیز بهره برد و زمینه ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، تجارت، لجستیک و صنعت را فراهم کرد.

او گفت: محرومیت در این منطقه برخوردار قابل قبول نیست و باید برای رفع این مشکل از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نظر شما