شناسهٔ خبر: 54981323 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراسم یادبود خادمان ضیوف‌الرحمن در منا برگزار می‌شود

مراسم یادبود خادمان ضیوف‌الرحمان شب یازدهم بعد از نماز مغرب و عشا در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین « علی پروانه» مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: هرساله شب یازدهم بعد از نماز مغرب و عشا در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا مراسم یادبود خادمان ضیوف‌الرحمانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم یادبود خدمت‌گزاران حجاج که در فاصله حج گذشته تاکنون از دنیا رفتند، برگزار می‌شود. امسال به خاطر تعطیلی دو ساله حج تمتع و همه‌گیری کرونا، برای اولین بار یادبود نزدیک به 250 نفر از روحانیون، معین، معینه‌ها و کارگزاران اجرایی حج تمتع از جمله مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، سرپرست اسبق حجاج ایرانی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام پروانه اظهار کرد: همچنین یاد و خاطره بسیاری از علما و خادمان حجاج بیت‌الله الحرام همچون حجت‌الاسلام سیدجواد مظلومی، معاون سابق فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام نجفی روحانی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، آیت‌الله کریمی مسئول شورای استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم تجلیل می‌شوند. همچنین کلیپی در معرفی و بزرگداشت این خادمان تهیه شده است که در مراسم پخش می‌شود.
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری یادآور شد: از زمان شروع همه‎گیری کرونا، هر دو ماه یکبار 13 مراسم ختم مجازی برای خادمان فرهنگی و عوامل اجرایی کاروان‌ها با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حضور خانواده‌ها و همکاران برگزار شده است.
حجت‌الاسلام پروانه با اشاره به برگزاری دو همایش ویژه یاوران حجاج، اظهار کرد: همایش سراسری روحانیون، معین و معین‌ها نیز 5 ذی‌الحجه در هتل ویولت برگزار و برنامه‌های مشاعر و حرکت زائران تشریح شد. همچنین همایش تجلیل از خانواده‌های دو شهید بیشتر نیز 6 ذی‌الحجه در مکه مکرمه برگزار شد.

پایان پیام/47

نظر شما