شناسهٔ خبر: 54981088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه بندر سجافی هندیجان در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است

اهواز- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر سجافی هندیجان در دستور کار این سازمان است و با جدیت نواقص مربوط به اسکله و محوطه بندری آن پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی اکبر صفایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید انجام شده از وضعیت بندر سجافی هندیجان اظهارداشت: این بندر در سال گذشته با تخلیه و بارگیری ۶۰ هزار تن انواع کالا، عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه‌داد: امسال نیز روند فعالیت این بندر روبه رشد است و با پیگیری‌هایی که در دستور کار قرار گرفته، رفع نواقص مربوط به اسکله و محوطه بندر سجافی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ظرفیت سازی هرچه بیشتر در بندر سجافی تاکیدکرد و گفت: توسعه این بندر می‌تواند در زمینه اشتغال و رونق تجارت منطقه، آثار خوبی را درپی داشته باشد.

صفایی به پیگیری‌های صورت گرفته برای انتقال اراضی پشتیبان بندر سجافی هندیجان اشاره‌کرد و گفت: با همکاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و همچنین نماینده مجلس مردم هندیجان، ماهشهر و امیدیه به زودی سند ۹ هکتار از این اراضی بنام بندر صادر خواهد شد.

وی افزود: این اراضی به محوطه سازی بندر و همچنین ساماندهی محل نگهداری کالاهای وارداتی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی تصریح‌کرد: فرآیند رفع مشکلات مربوط به لایروبی بندر سجافی آغاز شده است؛ این اقدام ورود شناورهای جدید به بندر را تسهیل می‌دهد.

صفایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازدید از بندر خورسیف از توابع شهرستان هندیجان اشاره‌کرد و گفت: تلاش می شود بعد از برطرف شدن مشکلات مربوط به لایروبی این خور، بندر سیف راه انداری شود تا شاهد رونق بهتر تجارت و ایجاد فرصت های پایدار شغلی برای مردم منطقه باشیم.

رونق تجاری بندرسجافی برای مردم هندیجان مهم است

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید نیز رونق تجاری بندر سجافی را برای منطقه با اهمیت دانست و بر توجه به توسعه زیرساخت های این بندر با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد.

حبیب آقاجری ادامه‌داد: این سازمان برنامه ریزی‌های مناسبی برای توسعه بنادر استان در پیش گرفته شده و چشم انداز مطلوبی برای رونق تجاری در منطقه ترسیم گردیده است.

بندر تجاری سجافی در زمینی به مساحت ۳/۶ هکتار در منطقه سجافی در فاصله ۳۷ کیلومتری شهرستان هندیجان و پنج مایلی خلیج فارس قرار داد.

نظر شما