شناسهٔ خبر: 54981034 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با پرفروش ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات صنایع غذایی آشنا شوید

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد، راه اندازی مشاغلی است که به خورد و خوراک مربوط است، مشاغلی مثل راه اندازی کترینگ ، کافی شاپ، رستوران، حتی آماده سازی میوه و سبزی خشک می‌تواند بسیار پرطرفدار و زود بازده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد، راه اندازی مشاغلی است که به خورد و خوراک مربوط است، مشاغلی مثل راه اندازی کترینگ ، کافی شاپ، رستوران، حتی آماده سازی میوه و سبزی خشک می‌تواند بسیار پرطرفدار و زود بازده باشد. اگر شما هم به راه اندازی یک کسب و کار اینچنینی علاقه دارید، ما در این مقاله دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی که برای شروع کار به آن نیاز دارید را بررسی می‌کنیم:

یک: خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای موفقیت یک آشپزخانه صنعتی انتخاب تجهیزات مناسب بسیار ضروری است. آشپزخانه رستوران، هتل، بیمارستان، سازمان، فست فود، کافی شاپ و... هر یک نیازهای متفاوتی دارند که با توجه به نوع عذا، ظرفیت پخت و مقدار فضای موجود در تجهیز باید در نظر گرفته شود.

در صورتی که تصمیم دارید تا رستوران و یا حتی فست فودی را راه اندازی نمایید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع کار، نیاز به تجهیز کردن آشپزخانه خود دارید و باید از قبل لیست تجهیزات رستوران را برای خود نوشته و طبق آن پیش بروید. برای انجام این کار و برای اینکه موردی را از قلم نیندازید، و بهترین ها و مناسب ترین ها را انتخاب نمایید، بهتر است از یک یا چند مشاور خبره در این زمینه کمک بگیرید.

در صورتی که بخواهید برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران خود را اقدام کنید باید اقلامی از قبیل هود صنعتی رستوران، سینک ظرفشویی رستورانی، یخساز صنعتی، سبزی خردکن صنعتی، مخلوط کن صنعتی، دیگ خیساندن برنج، اجاق گاز، کباب پز، یخچال، گرمخانه، میز کار با کاربردهای مختلف، ماشین ظرفشویی با گنجایش مورد نیاز، چرخ گوشت رستورانی، سردخانه صنعتی، اسلایسر، اسنک ساز، انواعی از یخچال های صنعتی که خوابیده و یا ایستاده هستند، فر صنعتی رستوران و بسیاری موارد دیگر را تهیه نمایید. کیفیت در انتخاب شما باید نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

دو: خرید تجهیزات کافی شاپ

انتخاب از بین طیف گسترده تجهیزات کافه با قیمت، کیفیت و کاربرد متفاوت کاری بسیار دشوار است. میزان رضایت مشتریان نیز با کیفیت لوازم کافی شاپ رابطه‌ی مستقیمی دارد. برگزیدن مناسب‌ترین لوازم کافه به شما این امکان را می‌دهد که کیفیت خدمات خود را افزایش داده و نظر مشتریان خود را جلب کنید و آنان را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

وسایل کافی شاپ

هزینه دکوراسیون کافی شاپ و هزینه تجهیز کافی شاپ بیشترین سهم را در هزینه اولیه راه اندازی کافه دارند. وسایل کافی شاپ تنوع زیادی دارند و قیمت دستگاههای کافی شاپ نیز متنوع است. به همین دلیل باید انواع تجهیزات کافی شاپ را مشاهده و از نظرعملکرد و قیمت با هم مقایسه کرد تا بتوان بهترین تصمیم را گرفت.

  • دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی یا قهوه سازهای صنعتی تک و ۲ گروپ در مدل‌های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک
    • آسیاب های قهوه
    • انواع فریزر کافی شاپ و انواع یخچال کافی شاپ
    • بلندر و مخلوط کن و همزن
    • بلندر و آبمیوه گیر
    • یخ ساز
    • وافل پز و کرپ میکر


دستگاه های کافی شاپ

استفاده از این تجهیزات در کافی شاپ ها الزامی است. هرکدام از دستگاه‌های نام برده، برای تهیه یکی از موارد ثابت در منوها لازم است. دستگاه اسپرسوساز صنعتی می‌تواند انواع قهوه‌ها تولید کند. دستگاه یخ ساز و آبمیوه‌ گیری برای تهیه دسرهای تابستانی و انواع آب میوه استفاده می‌شوند. دستگاه وافل ساز و کرپ ساز نیز برای تهیه وافل های تازه قابل استفاده است.

سه: خرید تجهیزات قنادی

تجهیزات نانوایی و قنادی یکی از پرکاربردترین موارد در صنایع غذایی است. تجهیزات نانوایی و قنادی بسیار کاربرد هستند و معمولا به هر شکلی که استفاده شوند باز هم به شکل دائمی و پشت هم در حال کار خواهند بود. به همین دلیل نیز شما باید از مدل‌هایی از تجهیزات استفاده نمایید که دارای کیفیت بالا و طول عمر زیاد باشند. استفاده از محصولات بی‌کیفیت می‌توانند بر روی کیفیت محصول تولیدی نیز تاثیر بگذارند و همچنین می توانند هزینه‌های شما برای جایگزینی و تعمیر دستگاه را افزایش دهند.

از مهم ترین تجهیزات قنادی این موارد را می‌توان نام برد:

دستگاه خمیر گیر

پایه‌ی بسیاری از شیرینی‌ها را خمیر شیرین تشکیل می‌دهد. برای درست کردن خمیر شیرینی، باید آرد را با سایر مواد، ترکیب کرد. دستگاه‌های خمیر گیر یا خمیر کن قنادی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات نانوایی و قنادی صنعتی بهترین دستگاه برای ترکیب یکنواخت و یکدست آرد با سایر مواد اولیه‌ی برای پخت شیرینی هستند.

میکسر قنادی

میکسرهای قنادی به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات قنادی و شیرینی پزی برای ترکیب مواد اولیه‌ی روان کیک و شیرینی از جمله تخم مرغ، شیر و شکر است. امروزه از انواع دستگاه میکسر صنعتی با توجه به نوع مواد جهت مخلوط کردن مواد استفاده می‌شود.

فر قنادی

انواع مختلف فر قنادی از جمله مهمترین تجهیزات کارگاه قنادی‌ و شیرینی پزی‌ها هستند. فرهای قنادی مخصوص پخت انواع کیک و شیرینی بوده و در ابعاد و با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند.

فر شیرینی پزی

این مدل فرهای قنادی دارای چند لوله اگزوز هستند. بعد از روشن شدن فر، لوله‌های فر توسط شعله‌ها داغ شده و با استفاده از فن، گرمای لوله به داخل محفظه وارد می‌شود و حرارت مورد نیاز دستگاه را برای پخت انواع شیرینی فراهم می‌کند.

چهار: خط تولید میوه و سبزی خشک کن

قیمت خط تولید میوه سبزی خشک در بازار بر حسب تعداد دستگاه، نوع دستگاه‌ و کارخانه تولیدی تعیین می‌شود و شما برای یک خرید آگاهانه نیاز به منبعی مطمئن و بروز دارید. خوشبختانه امکان خرید خط تولید سبزیجات خشک از طریق سامانه آنلاین ویترین نت وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید اطلاعات کاملی را در مورد دستگاه‌های موردنیاز و قیمت خط تولید سبزیجات خشک شده بدست آورید. برخی از این تجهیزات به این شرح هستند:

دستگاه شستشو: این دستگاه در ابتدای خط تولید سبزی خشک قرار می‌گیرد و برای شستشوی اولیه و حشره‌گیری، آنزیم‌زدایی، و گل‌گیری سبزیجات کاربرد دارد.

نوار استیل آبکشی: آبکشی انواع میوه‌ها و سبزیجات با این دستگاه انجام می‌پذیرد. در این مرحله هرگونه آلودگی شیمیایی یا باکتریایی از محصول زدوده شده و برای مراحل بعدی آماده می‌شود.

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ: این دستگاه عمل رطوبت‌گیری سبزیجات پس از شستشو سبزی را بر عهده دارد و برای جلوگیری از خراب شدن و گندیدگی سبزی انجام می‌پذیرد.

دستگاه سبزی خرد کن: در این مرحله از خط تولید، سبزی پاک به داخل دستگاه ریخته شده و به وسیله‌ی تیغه‌های تعبیه شده در دستگاه خرد می‌شود.

دستگاه خشک‌کن: اصلی‌ترین مرحله خط تولید سبزی خشک در این بخش اتفاق می‌افتد. این دستگاه برای خشک کردن انواع میوه و سبزی و هر نوع ماده‌ای که رطوبت داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.. دستگاه خشک‌کن تک کابین دارای ظرفیتی نصف دستگاه‌ خشک‌کن دو کابین است و برای مشاغل کوچک و کار آفرینان مناسب‌تر است.

سخن پایانی

برای آشنایی با پرفروش ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات صنایع غذایی می‌توانید به سایت ویترین نت به آدرس VITRINNET.COMمراجعه کنید.

ویترین یک بازار بی واسطه خرید و فروش تجهیزات صنعتی و عمده فروشی است که به شما این امکان را می‌دهد قیمت ها را با هم مقایسه کنید و بهترین محصول را خریداری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما