شناسهٔ خبر: 54981025 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

برگزاری نشست وزرای محیط‌ زیست کشورهای منطقه در هفته آینده

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی محیط زیست برای تقویت دیپلماسی محیط زیست و تاکید رئیس جمهوری در خصوص حیاتی بودن موضوع سلامتی مردم و مدیریت پدیده گرد و غبار با منشا خارجی، نشست وزیران محیط زیست کشورهای همجوار و اسلامی با هدف رفع چالش‌های زیست محیطی در سطح منطقه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا نورالله مرادی اظهار کرد: پس از ماموریت رییس جمهوری به وزیر امور خارجه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع معضل آلودگی هوا، دکتر علی سلاجقه - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست - در راس هیاتی متشکل از مدیران وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و امور خارجه با سفر به چندین کشور منطقه با مسوولان محیط زیست کشورهای عراق، سوریه و کویت برای مدیریت پدیده گرد و غبار گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وی افزود: در راستای همگرایی منطقه‌ای برای مقابله با این پدیده ۱۶ خردادماه امسال، گردهمایی محیط زیست و دیپلماسی منطقه‌ای با حضور سفرای کشورهای همسایه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای مدیریت منطقه‌ای پدیده گرد و غبار و دیگر چالش‌های زیست‌محیطی، نشست وزرای محیط زیست کشورهای همجوار سه شنبه (۲۱ تیرماه) با حضور مقامات بلندپایه کشوری، وزرای محیط زیست کشورهای منطقه، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط و اعضای ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار  برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این نشست با هدف تقویت همکاری‌های منطقه ای در راستای بهبود شرایط زیست محیطی، رفع مشکلات و چالش‌های فرامرزی و توجه سیاستمداران و تصمیم‌سازان به موضوعات محیط زیست دربرنامه‌ریزی‌های کشوری و تعامل با سایر کشورها به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

مرادی در ادامه با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی در زمینه گرد و غبار با حضور معاونان وزرا و کارشناسان ارشد کشورهای مشارکت کننده در اجلاس اظهارکرد: این دو نشست به منظور  بحث و بررسی در خصوص چالش‌ها و راه حل‌های مرتبط با این پدیده در منطقه و در نهایت به اشتراک گذاشتن ابتکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه تهیه برنامه‌های عمل زیرمنطقه‌ای و تهیه نقشه راه تدوین برنامه عمل زیر منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار در غرب آسیا و آسیای میانه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، رییس شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تاکنون کشورهای عراق، ارمنستان، سوریه، قطر، آذربایجان، عمان و ترکیه برای شرکت در نشست مذکور اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما