شناسهٔ خبر: 54980848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزیدگان جشنواره ملی «مطبوعات دینی» تجلیل شدند

نخستین جشنواره ملی «مطبوعات دینی» با دریافت بیش از 800 اثر از 195 خبرنگار و روزنامه‌نگار طی مراسمی با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه جشنواره «مطبوعات دینی» با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سیدمحمدسعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین کشوری و استانی ظهر امروز در تالار فرهنگ و هنر استان قم برگزار شد.

محمدجواد محرابی دبیر علمی اولین جشنواره مطبوعات دینی، طی سخنانی بیان کرد: در این جشنواره ۱۹۵ نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران افزون بر ۸۰۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و شرکت کنندگان در سه بخش حرفه‌ای، موضوعی و نشریات تخصصی حوزه دین با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی، شهریورماه سال گذشته اعلام فراخوان شد که علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند،  نخستین بخش با عنوان بخش حرفه‌ای در موضوع‌هایی ازجمله تیتر، مصاحبه و گزارش خبری بود، بخش دوم جشنواره بخش موضوعی نام داشت که در موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و مسجد رکن محله محوری ترتیب یافت.

محرابی ادامه داد: بخش سوم ویژه رسانه‌های حوزه دین بوده است که در این بخش به انتخاب هیئت داوران از  قدیمی‌ترین و فعال‌ترین مطبوعات حوزه دین که اثرگذاری بالایی دارند انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: انتقال غیرمستقیم ارزش‌ها و مفاهیم دینی، توجه به آسیب‌های اجتماعی، توجه به ارکان مقاله نویسی، استفاده از عملیات روانی در چهارچوب اخلاق اسلامی، استفاده از زیبایی شناسی در انتقال مفاهیم دینی، پرهیز از کلی گویی، رعایت تکنیک‌های اصولی روزنامه نگاری از ویژگی‌های آثار رسیده به این جشنواره بود.

دبیر علمی جشنواره «مطبوعات دینی» در پایان اظهار کرد: کمک به توسعه مطبوعات دینی در فضای رسانه‌ای کشور، تقویت فضای رسانه‌ای برای تولید محصولات دینی، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران درحوزه رسانه، شناسایی ظرفیت مطبوعات دینی و تلاش جهت معرفی آنها، ساماندهی فعالیت مطبوعات دینی در راستای الگوهای حرفه ای، ترغیب فعالان رسانی برای مطالعه و تحقیق در خصوص مطبوعات دینی از اهداف این جشنواره بود.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

نظر شما