شناسهٔ خبر: 54980635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن در خط تولید میوه خشک

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، راه اندازی خط تولید میوه خشک و خرید دستگاه های لازم برای این کار مخصوصا دستگاه میوه خشک کن، حساسیت بالایی دارد. کسی که قصد تولید میوه خشک را دارد باید سرمایه ای را با تلاش بدست آورده را برای این کار صرف کند پس باید در انتخاب خود جوابنب لازم را در نظر گرفته و شرکت های سازنده معتبر را بشناسد. در این مقاله به چنین افرادی راهنمایی های لازم برای خرید انواع دستگاه خشک کن میوه را ارائه خواهیم داد تا در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشند.

در حوزه صنایع غذایی استفاده از ماشین آلات مناسب و راه اندازی خط تولید در فضای مناسب نکته بسیار اساسی و پایه برای راه اندازی خط تولید است. وقتی صحبت از راه اندازی خط تولید میوه و سبزیجات خشک می شود باید در نظر بگیرید که مواد اولیه این خطوط مواد تازه هستند و در مدت زمان کوتاهی خراب می شوند که در این صورت ضررهای جبران ناپذیری به تولید کننده وارد خواهد شد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی آراد ماشین ، انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، گوشت، مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و … را نیز خشک می کند و راهی آسان برای رهایی از یک پروسه قدیمی است که برای نگهداری از محصولات استفاده می شد. روش خشک کردن محصولات، باعث می شود که بتوان آن ها را برای مدت طولانی استفاده کرد. دستگاه میوه خشک کن در مدل های مختلف ساخته می شود و برای تولید میوه خشک در مدل های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طرحی و ساخته می شود.

 

راه اندازی خط تولید میوه خشک

راه اندازی خط تولید میوه خشک به فراهم کردن موارد زیادی نیاز دارد. از جمله موارد پایه، سالن تولید است که باید بنا به ظرفیت خط تولید و میزان سرمایه‌گذاری و با در نظر گرفتن یک سری ویژگی های بهداشتی و قانونی آماده سازی شود.

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن در خط تولید میوه خشک

نکته بعدی مجوزهایی است که می تواند از جهاد کشاورزی بهداشت محیط و یا صنایع و معادن و سازمان غذا و دارو گرفته شود. گرفتن این مجوزها داری ملزوماتی است که باید حتما در ماشین آلات، پرسنل، سالن تولید و موارد دیگر رعایت شود.

نکته بعدی پرسنل آموزش ایده است! تیم آموزش و پشتیبانی شرکت آراد ماشین به تمام پرسنل شما در قسمتهای مختلف، آموزش‌های لازم را می‌دهند تا بتوانند با نهایت کیفیت و کارایی، کار تولید را پیش ببرند.

ماشین آلات با کیفیت بالا و با آخرین تکنولوژی های روز، که دستگاه میوه خشک کن از مهترین آن هاست، از جمله ملزومات بسیار مهم در راه اندازی خط تولید میوه خشک است. شما با خرید ماشین آلات مناسب، آرامش خودتان با سودآوری بالای مجموعه را به واسطه تولید محصول با کیفیت تضمین می کنید.

 

دستگاه ها و تجهیزات خط تولید میوه خشک

برای تولید میوه خشک و انواع محصولات خشک شده دیگه مانند سبزیجات گیاهان دارویی لواشک و کشک و سایر محصولات، نیاز به تجهیزات مناسب همان کار دارید که به صورت تخصصی طراحی شده باشند.

یکی از مهم ترین دستگاه ها برای خط تولید میوه خشک دستگاه شستشوی میوه است. دستگاه شستشو به صورت تمام اتوماتیک محصول را شستشو می دهد و مجهز به حباب ساز، هم زن اتوماتیک، نوار نقاله تخلیه محصول و دوش آب کشی است که توسط پمپ، آب را برای آبکشی محصول پمپاژ می کنند.

مرحله بعدی فرآوری و آماده‌سازی محصول هست که توسط دستگاه‌های اسلایسر، هست گیر پوست کن و روی میزهای کار انجام می شود.

دستگاه خشک کن میوه مهم ترین دستگاه و تاثیر گذار ترین دستگاه در خط تولید میوه خشک است که در انواع و سایز های مختلف توسط شرکت آراد ماشین طراحی و ساخته می شوند.

دستگاه بسته بندی نیز از جمله دستگاه های تکمیلی این حوزه است که بنا به نوع بسته بندی شما می‌تواند انواع بسته بندی ها را برای ارسال به بازار ارائه دهد.

 

انواع دستگاه میوه خشک کن

انواع دستگاه خشک کن میوه برای راه اندازی کسب و کار در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند. این دستگاه ها بنا به میزان سرمایه گذاری شما، توانمندی ها و امکانات شما می توانند گزینه مناسبی را برای شروع کار ارائه بدهند.

دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی در سایز های مختلف طراحی شده اند و کسانی که می خواهند کسب و کار کوچک داشته باشند می توانند از دستگاه های نیمه صنعتی استفاده کنند. دستگاه های صنعتی در ابعاد و اندازه و تناژهای مختلف تولید شده اند که هر کس بنا تصمیم استراتژیک خود برای راه اندازی کسب و کار، می تواند از ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلوگرم در روز تا ده تن در روز میوه تازه را خشک بکند.

 

چه دستگاه میوه خشک کنی خریداری کنیم؟

برای اینک بدانید چه دستگاه خشک کنی برای راه اندازی خط تولید میوه خشک خریداری بکنید باید به چند پارامتر خیلی مهم توجه کنید.

نکته اول تناژ مورد نظر و سایز دستگاه خشک کن میوه است. برای تناژ شما میتوانید از دستگاه های تک کابین، دوکابین، سه کابین، سه کابین پلاس و یا ۶ کابین استفاده کنید. از دستگاه‌های کانتیوز برای تناژ های بالاتر استفاده می شود.

نکته دیگر در انتخاب دستگاه مناسب در نظر گرفتن کیفیت قطعات مورد استفاده در دستگاه میوه خشک کن می باشد. شرکت آراد ماشین با استفاده از بهترین قطعات و تجهیزات موجود در کشور سعی در ساخت دستگاه های با کیفیت بسیار بالا داشته است.

دقت داشته باشید که استفاده از قطعات با کیفیت بالا تنها موردی نیست که باید در نظر داشته باشید بلکه اگر قطعات با کیفیت بالا به درستی به کار گرفته نشده باشند دستگاه با کیفیتی نخواهید داشت! پس نکته بعدی کیفیت ساخت بالای دستگاه است.

 

ظرفیت تولید دستگاه خشک کن میوه چقدر است؟

همانطور که بالاتر اشاره شد دستگاه میوه خشک کن در تناژ ها و اندازه های مختلف طراحی و ساخته شده اند، چرا که نیاز به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در اندازه ها و تناژهای مختلف در کشور وجود دارد. کارگاه کوچک و نیمه صنعتی با تناژ حدود ۱۰۰ کیلو گرم در روز ۱ کارگاه کوچک بحساب می آید. تا ده تن در روز مواد اولیه ورودی کارگاه دستگاه خشک کن طراحی شده است.

 

دستگاه میوه خشک کن گازی بهتر است یا برقی؟

شرکت آراد ماشین دستگاه های خشک کن میوه و سبزی را با استفاده از انرژی های مختلف طراحی و ساخته است نکته بسیار مهم این است که عملکرد دستگاه ها با مصرف انرژی های مختلف هیچ تفاوتی با همدیگر نداشته و دستگاه برقی گازی گازوئیلی و زغال سنگی از نظر کاری یک کارایی را خواهند داشت.

انتخاب سوخت مصرفی دستگاه خشک کن به شرایط شما بستگی دارد در کشور ما که سوخت گاز بسیار ارزان تر از سوخت های دیگر است بهترین گزینه در اکثر مناطق ایران استفاده از گاز طبیعی برای سوخت دستگاه های خشک کن است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن در تولید میوه خشک

مواردی که درمورد تجهیزات و قطعات، دستگاه خشک کن میوه و کیفیت و نحوه ساخت به آن اشاره کردیم بر روی قیمت دستگاه میوه خشک کن تاثیر می گذارد. علاوه بر آن ظرفیت به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی برای تعیین قیمت محسوب می شود. نباید از خدمات، گارانتی و آموزش و پشتیبانی شرکت سازنده دستگاه میوه خشک کن (aradmachinery.com) غافل بود چرا که نکته ای بسیار تعیین‌کننده در پیشبرد کسب و کار خواهد بود.

نظر شما