شناسهٔ خبر: 54980621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیمیتری پسکوف: امیدواریم افراد حرفه ای تری در بریتانیا به قدرت برسند

صاحب‌خبر -

شفقنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به شایعه کناره گیری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از قدرت اظهار داشت که امیدواریم افراد حرفه ای تری که آماده حل مسائل از طریق گفت و گو هستند روزی در بریتانیا به قدرت برسند.

 

به گزارش شفقنا از ایرنا دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خیرنگاران با بیان اینکه  کرملین معتقد است که بحران دولتی در بریتانیا نمی تواند اولویت اصلی مقامات روسیه باشد، تصریح کرد:  «جانسون علاقه ای به روسیه ندارد، ما نیز متقابلا علاقه ای به او نداریم.»

وی گفت: فردی که اصلاً حمایت عمومی نداشته باشد، نمی تواند حکومت را رهبری کند. او اشاره کرد شاید جانسون یکی از آن سیاستمداران باشد.

این سخنگو ابراز امیدواری کرد که “سیاستمداران حرفه ای بیشتری که درک کنند مشکلات از طریق گفتگو حل شود” باید  به قدرت برسند. هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا استعفای جانسون مقدمه ای برای یک بحران سیاسی جهانی است، او پاسخی نداد.

موجی از استعفا در کابینه بوریس جانسون، دولت محافظه‌کار انگلیس را به یک وضعیت بحرانی کشانده که در نزدیک به یک قرن گذشته بی‌سابقه است. منابع خبری گزارش دادند که نخست وزیر استعفا خواهد داد.

بوریس جانسون در ساعات گذشته تلاش کرد تا صرفا از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا دهد و مقام نخست‌وزیری حفظ کند. اما منابع خبری گزارش می‌دهند که او همزمان از هر دو سمت استعفا خواهد.

نظر شما