شناسهٔ خبر: 54980470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آیین افتتاحیه برگزار شد؛

آغاز برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در استان سمنان

با حضور سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی، آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استان سمنان در آرادان برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ محمد شاه حسینی در سالن شهید فهمیده آموزش و پرورش شهرستان آرادان با اشاره به موضوع اوقات فراغت و ضرورت غنی سازی آن برای دانش آموزان به ویژه در فصل تابستان و تعطیلی مدارس، گفت: اگر کوتاهی در برنامه ریزی اوقات فراغت فرزندانمان صورت بگیرد انحرافاتی به وجود می‌آید که در آینده آسیب های اجتماعی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که فرموده اند: اگر انسانی مسؤول نباشد و از روی خوشی و بیکاری به کارهایی دست بزند در حقیقت باعث ضرر خود و اطرافیانش می شود، اظهار کرد: فرهنگ و مسائل فرهنگی زیربنای تمام حوزه های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی است و ضرورت دارد به صورت جدی و هدفمند مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی همچنین افزود: شعار «هر دانش آموز یک مهارت» که برای برنامه های اوقات فراغت تابستان 1401 انتخاب شده برگرفته از شعارسال مقام معظم رهبری «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است و تمام فعالیت ها و برنامه هایی که برای اوقات فراغت دانش آموزان تدوین شده در چارچوب یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد. برنامه های دارالقرآن ها براساس ساحت اخلاقی، فعالیت های علمی مدارس و کانون ها براساس ساحت علمی و...

گفتنی است: 245 پیاگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش با 27 برنامه برای بیش از 40 هزار دانش آموز استان در حال فعالیت می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما