شناسهٔ خبر: 54980451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون امور بین الملل قوه قضاییه:

۲۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر است/جنایت آمریکا علیه حقوق سایر ملت ها در تاریخ بشر بی سابقه است

غریب آبادی گفت: جنایاتی که آمریکا علیه حقوق ملت های سایر کشورها انجام داده بی سابقه است و بیشترین جنایات و تجاوز و اشغالگری در طول تاریخ بشریت از سوی آمریکا شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه در همایش حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش که در دادگستری استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: این هفته، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و باید در این هفته جنایاتی که آمریکا در حوزه حقوق بشر علیه مردم خود و ملت های سایر کشورها انجام داده مرور شود.

وی افزود: حقوق بشر ریشه در ادیان الهی و دین مبین اسلام دارد و اینکه غرب ها به حقوقی رسیدند حاصل کشتن بیش از ۱۰ ها میلیون بیگناه در جنگ جهانی اول و دوم است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه حقوق بشر نسل های زیادی در حوزه های مختلف از سیاسی تا اقتصادی و حقوق جمعی دارد، تصریح کرد: وقتی نسل های حقوق بشر را مرور می کنیم پیام آن این است که عموما کشورهای غربی و آمریکا در شکل گیری استانداردها و هنجارهای حقوق بشری نقش دارند، عرصه حقوق بشر برای آمریکا و کشورهای غربی به عنوان عرصه ای برای ترویج و تبیین استانداردهای خود در میان سایر ملت ها تبدیل شد.

غریب آبادی با تاکید بر اینکه مخالف حقوق بشر نیستیم و همچنین عضو هفتم کنوانسیون حقوق بشر هستیم، اضافه کرد: انواعی از حقوق بشر وجود دارد که ما نیز منکر آنها نیستیم و نمی توان خودسرانه منکر آنها شد ولی نقطه اختلاف ما آنجایی است که امریکا و غرب سعی در تحمیل استانداردهای خود دارند. ایران معتقد به حقوق بشر است چرا که پدیده حقوق بشر، پدیده مقدسی است که ریشه در ادیان الهی و بویژه دین مبین اسلام دارد.

وی نادیده گرفتن تنوع فرهنگی را نکته دیگری از سوی آمریکا و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر عنوان کرد و ادامه داد: در جهان فرهنگ های مختلفی وجود دارد و همه فرهنگ ها غربی نیست، اما آنها به دنبال تحمیل سبک زندگی غربی هستند و معتقدند که همه باید استانداردهای آنها را رعایت کنند و کسانی که آنها را همراهی نکنند به عنوان کشورهای ناقض حقوق بشر شناخته می شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد. حقوق بشر یک بازی سیاسی برای رسیدن غرب به اهداف سیاست خارجی خودش است، رویکردی که آمریکا و غرب در حقوق بشر اتخاذ کرده کاملا تبعیض آمیز و دوگانه و مرتبط با استفاده ابزاری از حقوق بشر است. آمریکایی ها شعار حقوق بشر می دهند اما جایی که منافعشان در خطر باشد پا روی آن می گذارند. سالانه ۴ هزار نفر در زندان های آمریکا فوت می کنند که بخشی از آنها علل طبیعی ندارد.

غریب آبادی اضافه کرد: پروژه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی کاملا انگلیسی است البته بقیه هم حضور دارند، اما مدیریت آن با انگلیس است.

وی اضافه کرد: جنایاتی که آمریکا علیه حقوق ملت های سایر کشورها انجام داده بی سابقه است و بیشترین جنایات و تجاوز و اشغالگری ها در طول تاریخ بشریت از سوی آمریکا شکل گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: آمریکا خود را پرچمدار و مدعی حقوق بشر معرفی می کند اما بیش از ۲۵۰ پایگاه نظامی در بیش از ۴۰ کشور مستقر کرده و تلاش می کند ایران را به عنوان تهدید برای آمریکا معرفی کند، در یمن نیز قطعا آمریکا پشت جنایات است. حقوق بشر برای آمریکا مفهومی ندارد و زمانی برای آمریکا اهمیت دارد که پای منافعش در میان باشد.

غریب آبادی اضافه کرد: خسارت های انسانی، شهدا، جانبازان و تخریب شهرها در جنگ ۸ ساله که به ما تحمیل شد، از نظر حقوقی، آمریکا مسئول آن است. پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می شود بدون شک پای آمریکا در میان است، ایران ۲۵ هزار قربانی ترور دارد.

وی افزود: آمریکا فقط شعار مبارزه با داعش را داد اما همزمان ایران برای مبارزه با این گروه تلاش می کرد تاسوریه و عراق از داعش خلاصی پیدا کنند و آمریکایی ها انواع حمایت از این گروهک را انجام می دادند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه بیان کرد: امریکا صلاحیت صحبت کردن در خصوص حقوق بشر و  موعظه کردن کشورهای دیگر را ندارد، آمریکا مدینه فاضله نیست اما می خواهد خود را در افکار عمومی مدینه فاضله معرفی کند ، آمریکا باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه امیدی به سازمان های بین المللی نداریم اما باید افکار عمومی بین المللی توجیه شوند، در هفته حقوق بشر آمریکایی نباید به نشست ها و همایش ها بسنده شود بلکه باید در یک فرآیند ادامه پیدا کند و باید افشاگری و برنامه سازی کرد و سمینارهای تخصصی برگزار شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما