شناسهٔ خبر: 54980287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خطر قحطی؛ یمن به دنبال واردات گندم از هند است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یمنی‌ها به دنبال وارد کردن غلات از هند هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، یکی از وزیران دولت یمن امروز پنجشنبه گفت: یک هیئت یمنی هفته آینده به منظور تامین گندم برای این کشور جنگ زده که ذخایر استراتژیک غذایی در آن رو به اتمام است، به هند سفر خواهد کرد.

محمد الاشوال وزیر تجارت و صنعت دولت یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است گفت که این هیئت به دنبال نهایی کردن یک توافق برای واردات گندم از هند است. او گفت: ذخایر استراتژیک مواد غذایی یمن تنها تا پایان ماه اوت ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی از سال 2015 به یمن حمله کرده و ضمن کشتار هزاران نفر از مردم این کشور، با محاصره کامل، باعث بروز قحطی در این کشور فقیر و کم‌آب شده است.

اختلال در صادرات اوکراین و روسیه، ناشی از حمله روسیه به اوکراین و ممنوعیت صادرات هند، این خطر را به دنبال دارد که بحران گرسنگی یمن را عمیق‌تر کند و تورم قیمت مواد غذایی را افزایش دهد. به طور کلی تورم طی دو سال در برخی از مناطق این کشور دو برابر شده است.

هند در ماه مه صادرات گندم را به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت های داخلی ممنوع کرد.

اشوال گفت: در اجرای توافق با دولت هند در خصوص لغو ممنوعیت صادرات گندم به یمن پیشرفت زیادی حاصل شده است. هنوز مشخص نیست که یمن به دنبال چه مقدار گندم از هند است یا در صورت دستیابی به توافق، چه زمانی می تواند تحویل داده شود.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما