شناسهٔ خبر: 54980149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف بیش از ۳ هزار قبضه سلاح طی ۶ ماه در فرودگاه‌های آمریکا

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا از کشف بیش از ۳ هزار قبضه سلاح در ایستگاه‌های بازرسی فرودگاهی در نیمه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا از کشف بیش از 3 هزار قبضه سلاح در ایستگاه های بازرسی فرودگاهی در نیمه اول سال جاری خبر داد.

براساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا، در شش ماهه اول سال جاری بیش از 3 هزار قبضه سلاح را در ایستگاه بازرسی فرودگاه های سراسر کشور کشف کرده که بدان معناست که روزانه به طور متوسط 17 سلاح کشف شده است.

سخنگوی این اداره در توییتی اظهار کرد اگر سرعت کشف سلاح به همین ترتیب پیش رود، رکورد فعلی سالانه کشف سلاح که 5972 مورد در سال 2021 بوده، شکسته خواهد شد.

براین اساس، بازرسی از چمدان های مسافران برای کشف سلاح های گرمی که در قسمت سخت چمدان ها جاسازی شده و پر نشده هستند، صورت می گیرد و اگر مسافر خود درباره سلاحی که در چمدانش دارد، اطلاع دهد، باز هم چمدانش بازرسی می شود.

علاوه بر این، مسافران اگر سلاح گرم با تیرهای مشقی و سلاح های پر شده و پر نشده در چمدان ها یا هواپیماهای شخصی خود داشته باشند، جریمه خواهند شد.

همچنین صاحبان سلاح های گرم پرشده و سلاح هایی که به درستی داخل چمدان مسافر جاسازی نشده  باشد و پلیس آنها را کشف و ضبط کند، و نیز افرادی که به پلیس اعلام نکنند که با خود سلاح دارند، جریمه خواهند شد.

این در حالی است که اداره امنیت حمل و نقل اکتبر سال گذشته از شکسته شدن رکورد 20 ساله کشف سلاح در ایستگاه های بازرسی و جلوگیری از حمل سلاح توسط 4495 مسافر خبر داد.

این در حالی است که در پی تیراندازی های مرگبار اخیر در بوفالوی نیویورک و اوالد تگزاس، مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک ماه پیش لایحه کنترل سلاح را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا و با رای مثبت هر دو حزب، لایحه کنترل سلاح را تصویب کرد که بر مبنای آن حداقل سن مجاز خرید سلاح های نیمه اتوماتیک افزایش یافته و فروش خشاب اسلحه با ظرفیت بیش از 15 فشنگ ممنوع است.

این لایحه با 223 رای موافق و 204 رای مخالف طرح افزایش حداقل سن مجاز خرید اسلحله از 18 به 21 سال را تصویب کرد.

بسیاری از سناتورهای آمریکایی معتقدند کنترل سلاح راه حل مبارزه با خشونت های مسلحانه در آمریکا نیست بلکه باید با اجرای برنامه های سلامت ذهنی مردم، افزایش امنیت و ایمنی مدارس و استفاده از نگهبانان مسلح در مدارس، به کاهش این نوع حوادث کمک کرد.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

بایدن نیز مانند رؤسای جمهور قبلی آمریکا دستورات اجرایی متعددی را برای جلوگیری از خشونت با اسلحه صادر کرد ولی قانون مربوط به بررسی سوابق خریداران سلاح در سنای آمریکا رد شد.

فعالان و حامیان مقابله با خشونت اسلحه در آمریکا از بایدن خواسته‌اند فشار بیشتری را بر کنگره وارد کند تا نمایندگان اقدامات قاطع‌تری را اتخاذ و اجرا کنند.

پس از آن20 تن از سناتورهای مجلس سنای آمریکا شامل 10 سناتور دموکرات و 10 سناتور جمهوری خواه، از حصول توافق بین اعضای دو حزب برای کنترل سلاح خبر دادند.

بدست آمدن این توافق در حالی است که قانون گذاران آمریکایی تحت فشار مضاعفی برای یافتن راهی به منظور کاهش خشونت های مسلحانه در بحبوحه موج تیراندازی های مرگبار اخیر در سراسر آمریکا هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما