شناسهٔ خبر: 54979795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پیرهادی در نامه‌ای سرگشاده به سردار اشتری:

تحقیر و هل‌دادن نه در شان زنان ایران‌اسلامی است و نه شایسته عنوان نیروی انتظامی/ نیروی انتظامی باید مأمن مردم ورای ملیت و مذهب‌شان باشد

نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای سرگشاده به فرمانده کل انتظامی کشور از سبک برخورد برخی ماموران گشت ارشاد با زنان در روند اجرای قانون عفاف و حجاب انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور با انتقاد از سبک برخورد برخی ماموران گشت ارشاد با زنان در روند اجرای قانون عفاف و حجاب نوشت:تاکید و توصیه رهبرمعظم انقلاب بر مدارا و نهی ایشان از نفرت پراکنی در بخشی از جامعه، موید اهمیت سبک و روش اجرای قانون عفاف و حجاب است و تکلیف را برهمگان و به ویژه نیروی محترم انتظامی به عنوان ضابط اجرای آن آشکار می‌کند. سبک و روشی که نیازمند آموزش ضابطان و ماموران نیروی انتظامی در این زمینه است، خوش رویی، داشتن سعه صدر و تقید به حفظ حرمت و عزت نفس شهروندان است.

او در ادامه این نامه آورده است که متاسفانه به رغم این تاکیدات و سفارشات رهبری معظم انقلاب در برخی موارد که امیدوارم به صورت معدود و محدود بروز یافته باشد، بعضا سبک مواجهه ماموران گشت ارشاد با زنان کم حجاب در سطح شهر شایسته عنوان نیروی انتظامی که بنا بر هویت ذاتی اش قراراست حافظ و مامن شهروندان ورای دین و ملیت شان باشد نیست.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه این نامه می‌افزاید که متاسفانه آنطورکه در مواردی محل گلایه برخی خانواده‌ها وشماری از زنان قرارگرفته است. برخوردهای مختلف و سلیقه‌ای با پوشش زنان از سوی برخی ضابطان، هدایت آن‌ها به ون‌های گشت ارشاد، استفاده از ادبیات نامناسب، تحقیر و برخورد نامناسب برخی از ماموران زن در محل بازداشتگاه و بعضا برخورد با زنان بازداشت شده از قبیل هُل دادن از جمله موارد یاد شده است. موارد این چنینی نه در شان زنان ایران اسلامی است و نه زیبنده مجریان طرح حجاب و عفاف که خود عنوان طرح، گواه چرایی و چگونگی اجرای آن است.

او با تاکید بر اینکه اجرای قانون نباید به روندی برای تخریب یا تعرض به جایگاه شماری از زنان کشور بدل شود و یا مستمسکی برای بهانه جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرزها قرار گیرد. در ادامه این نامه آورده‌است که توجه به این نکته نیز ضروری است که بنا به فسلفه ذاتی تشکیل نیروی انتظامی، این نهاد باید مامن مردم باشد، چرا که پناه مردم در انواع آسیب‌ها و بزه‌هایی که در شهر بروز می‌یابد نیروی انتظامی است و اگر این نگاه از مردم سلب شود و آرامش و آسایش مطلوب که در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به کجا باید پناه ببرند و از که باید مدد بگیرند؟ حتما واقفید که اگر حس امنیت‌اجتماعی و اعتماد عمومی مردم به این سازمان خدشه دار شود جبران آن امری دشوار و پر خسران خواهد بود. زنی رها شده در شهر اگر بنا به تجربه شخصی اش برای مدد گرفتن از نیروی انتظامی به عنوان ماموران و حافظان امنیت شهر حس امنیت نداشته باشد و از هراس فرم پوشش و سبک ظاهر از پناهجویی به نیروی انتظامی بازبماند و چشم بر تعدی و تعرضی که به او صورت گرفته شده ببندد تکلیف مجرم و متخلف و متعرض به زنان هرچند انگشت شمار چه می‌شود و مسئولیت این گریز بر عهده چه کسی خواهد بود؟

او همچنین در پایان این نامه خطاب به سرداراشتری تاکید کرده است که امیدوارم تدبیری بیاندیشید که در مواردی که حقی از زنان را تضییع شده هرچند محدود و معدود مورد رسیدگی قرار گیرند و زین پس در اجرای این طرح مهم و حساس مامورانی زمام کار را در دست گیرند که خود در جزییات قانون متعهد و بر حقوق شهروندی و شعائر دینی و اسلامی و حق عامه واقف باشند.

متن کامل نامه پیرهادی به فرمانده نیروی انتظامی کشور به شرح زیر است:

تحقیر و هل‌دادن نه در شان زنان ایران‌اسلامی است و نه شایسته عنوان نیروی انتظامی/ نیروی انتظامی باید مأمن مردم ورای ملیت و مذهب‌شان باشد

انتهای پیام/

نظر شما