شناسهٔ خبر: 54979716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین درمانگاه سیار دامپزشکی کشور در استان فارس رونمایی شد

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: این درمانگاه با امکانات تخصصی نظیر دستگاه سونوگرافی، ابزار جراحی و واکسیناسیون و همچنین دستگاه سمپاشی برای ارائه خدمات تخصصی به مراکز دامداری در مناطق محروم فارس تجهیز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان فارس، سردار یدالله بوعلی در آیین رونمایی از نخستین درمانگاه سیار دامپزشکی کشور در استان فارس با بیان اینکه بیش از 9 میلیارد ریال برای تجهیز این درمانگاه سیار هزینه شده است، اظهار داشت: یک تیم تخصصی شامل دامپزشک و سه نفر تکنسین به همراه این درمانگاه سیار ضمن حضور در مناطق محروم استان فارس، خدمات رایگان دامپزشکی به مراکز دامداری ارائه خواهند کرد.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: این درمانگاه سیار در قالب یک خودرو و با امکانات تخصصی نظیر دستگاه سونوگرافی، ابزار جراحی و واکسیناسیون و همچنین دستگاه سمپاشی برای ارائه خدمات تخصصی  به مراکز دامداری در مناطق محروم استان فارس تجهیز شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه تیم های تخصصی این سازمان به همراه این درمانگاه سیار در سراسر استان فارس حضور خواهند یافت، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان برای دامپروران با هدف علمی‌سازی این حوزه در راستای جهش تولید محصولات دامی است.

سعید حسن شاهی خاطرنشان کرد: طرح درمانگاه سیار دامپزشکی با همکاری و تعامل سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اداره کل امور عشایر، اداره کل تعاون روستایی و سپاه فجر استان فارس اجرایی شده است.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما