شناسهٔ خبر: 54979709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می‌شود

وزیر ارشاد گفت: با ورود کاغذ با قیمت بسیار مناسب بخش مهمی از نیاز رسانه‌های مکتوب کشور تامین می شود.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار فرهنگ و هنر قم گفت: از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز به صد‌ها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده ایم و سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری‌ها حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید:امروز هر چه جلوتر می‌رویم از زمان تولید و انتشار خبر فاصله کم‌تر شده و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می‌افتد و این مسئله به معنای کنار گذاشتن رسانه‌های مکتوب نیست.

اسماعیلی گفت: امروز به همزیستی تعریف شده‌ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک می‌رسیم و بنای ما در دولت حمایت از هر دو بخش است.

او می گوید:در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ برخی روزنامه‌ها تا ۶۰۰ هزار نسخه شمارگان داشتند، اما امروز شمارگان آن‌ها به شدت پایین آمده است، اما بنای ما حمایت از این موضوع است و در عین حال در دنیا هم وضعیت به همین منوال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع حمایت از رسانه‌های مکتوب با فشار جدی برای تامین ارز مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهوری، کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می‌شود و می‌توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه‌های مکتوب را تامین کنیم.

او گفت: دشمن دوست دارد از ایران سیاه نمایی، و نا امیدی را القا کند و دروغ می‌گوید تا ایران را جامعه‌ای نا امید و بحران زده نمایش دهد.

اسماعیلی انتشار نتیجه یک افکار سنجی در روز‌های قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموع نگرش‌های مردم نسبت به زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی را مورد تحقیق قرار داد و مشخص شد شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است که بعد از این تحقیق، یک عده در رسانه‌های اجتماعی افتادند که دولت دروغ می‌گوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: رسانه‌های معاند اصرار دارند بگویند زندگی مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند این در حالی است که ۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند و ۷۶ درصد در آیین‌های مذهبی شرکت می‌کنند.

نزدیک به ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و صاحبان آثار برتر با اهدای لوح و جوایز ارزنده تجلیل  شدند.

نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی، شهریورماه سال گذشته اعلام فراخوان شد که علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند. 

نظر شما