شناسهٔ خبر: 54979308 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

قیمت و خرید دستگاه DVR و NVR هایک ویژن از نمایندگی هایک پلاس

امروزه جهت تأمین امنیت و حفظ آرامش ساکنین مجتمع‌های مسکونی، مغازه‌ها، پاساژها، ادارات و غیره از سیستم‌های مختلف دوربین مداربسته استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، امروزه جهت تأمین امنیت و حفظ آرامش ساکنین مجتمع‌های مسکونی، مغازه‌ها، پاساژها، ادارات و غیره از سیستم‌های مختلف دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. این‌گونه از سیستم‌های مداربسته به لحاظ کیفیت ضبط صوت و تصویر برای یک بازه زمانی مشخص، شرایطی فراهم نموده‌اند که کاربران در صورت نیاز بتوانند از اطلاعات روی دستگاه NVR استفاده کنند. در واقع NVR هایک ویژه سرور و مغز اصلی سیستم مداربسته است و براساس حافظه داخلی و نحوه ساخت انواع و دسته‌بندی‌های مختلف دارد. بدین ترتیب کاربران با توجه ابعاد محیط، نوع کاربری و نیازشان از DVR و NVR هایک ویژه استفاده می‌کنند. با توجه به تنوع ساخت، اهمیت و مزایای استفاده از دستگاه‌های NVR در ادامه به بیان اطلاعاتی در زمینه ویژگی‌ها، نحوه عملکرد و قیمت خرید و فروش دستگاه DVR و NVR هایک ویژن در نمایندگی هایک ویژن می‌پردازیم.

دستگاه NVR هایک ویژن چیست؟

به‌طور کلی دستگاه NVR از یک سیستم تخصصی و پیشرفته برای ضبط ویدئو از طریق دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برخوردار هستند. شرکت هایک ویژن با طراحی و ساخت انواع NVR و DVR فایل‌های ویدئوی رمزنگاری شده از طریق دوربین‌ها را به‌صورت دیجیتال دریافت نموده و ذخیره می‌سازد. به‌عبارت دیگر ذخیره‌سازی آنلاین و پخش آفلاین فایل‌های ویدئویی ضبط شده از طریق دوربین‌های مداربسته در یک محیط، توسط دستگاه NVR و DVR هایک ویژن انجام می‌گردد. البته به یاد داشته باشید که برندها و مدل‌های متنوعی از این دستگاه در بازار وجود دارد و کاربران برحسب ابعاد فضا، نیاز و توان مالی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

خاطر نشان می‌شود که NVR هایک ویژن برای تمامی مشاغل کاربرد دارند و به لحاظ داشتن امکاناتی نظیر کنترل از راه دور و فیلمبرداری شبانه‌روزی تصاویر و فیلم‌های محیط را به‌صورت لحظه‌ای به کاربر ارسال می‌کنند. از این‌رو صرف‌نظر از مدل‌های گوناگون و قیمت‌های NVR و DVR موجود در بازار، کارایی منحصربه‌فرد و مزایای این دستگاه تخصصی، امنیت محیط را با ذخیره‌سازی فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت تأمین می‌کند.

تفاوت NVR و DVR هایک ویژن

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم؛ نمایندگی هایک پلاس دو مدل دستگاه DVR و NVR هایک ویژن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در صورتی‌که قصد خرید و استفاده از این دستگاه‌های دیجیتال را دارید؛ باید بدانید که از نظر ساختار و نحوه عملکرد شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. ولی بعضی از تفاوت‌ها موجب برتری این دو دستگاه، نسبت به یکدیگر می‌شود. دستگاه‌های دیجیتال NVR و DVR از نظر نحوه نصب، پردازش اطلاعات خام و سازگاری با دوربین‌های مداربسته با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. از دستگاه NVR معمولاً برای ضبط فیلم توسط دوربین‌های IP استفاده می‌شود. این در حالی است که دستگاه‌های DVR سازگاری بالایی با دوربین‌های آنالوگ دارند و هنگام ضبط، فایل‌های صوتی و تصویری با کیفیت را به کاربر ارائه می‌دهند.

images_1656996498.png

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه دست یافتیم که دوربین‌های دیجیتال تحت شبکه IP بیشتر از دوربین‌های آنالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این‌رو NVR هایک ویژن به نسبت کاربرد بیشتری در مقایسه با دستگاه دیجیتال DVR دارد. بنابراین هنگام خرید سرور مناسب برای سیستم دوربین مداربسته حتماً به نوع و مدل دوربین‌های مداربسته توجه نمایید و براساس آن بهترین دستگاه دیجیتال را انتخاب نموده و خریداری کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه NVR

دستگاه دیجیتال NVR هایک ویژن نیز مانند سایر وسایل و تجهیزات الکترونیکی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. عملکرد یکپارچه و ارتباط میان این اجزاء موجب برقراری ارتباط بین دوربین و سرور و در نهایت ذخیره‌سازی فایل‌های تصویری و ویدئویی می‌شود. اجزای اصلی تشکیل‌دهنده NVR به ترتیب زیر عبارت است از:

  • ورودی و خروجی صدا: با توجه به اینکه سیستم یکپارچه دوربین مداربسته به بلندگو مجهز شده است؛ در دستگاه NVR هایک ویژن ورودی و خروجی صدا وجود دارد و با اتصال کابل‌های مخصوص بخش Audio، امکان ضبط و پخش صدا در این دستگاه دیجیتال وجود دارد.
  • پورت USB: همان‌گونه که می دانید یکی از اهداف اصلی استفاده از دوربین‌های مداربسته، استفاده از فیلم‌های ذخیره‌سازی شده در زمان‌های موردنیاز است. بدین ترتیب در دستگاه‌های NVR جهت استفاده از فایل‌های ذخیره شده، بروزرسانی دستگاه و تهیه نسخه پشتیبان پورت USB تعبیه شده است. همواره به یاد داشته باشید که افزایش تعداد پورت‌های USB و همچنین داشتن USB۳ موجب افزایش قیمت خرید دستگاه NVR هایک ویژن می‌شود.
  • پورت‌های POE: این پورت‌ها جهت اتصال دوربین به دستگاه و همچنین تأمین برق آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین جهت هرچه تعداد پورت‌های POE بیشتر باشد؛ به نسبت قیمت دستگاه NVR نیز افزایش می‌یابد. از این‌رو هنگام خرید NVR و DVR هایک ویژن حتماً به تعداد پورت‌های دستگاه و دوربین‌ها دقت کنید و با توجه به آن بهترین دستگاه دیجیتال را به‌عنوان سرور اصلی سیستم مداربسته انتخاب کنید.

images_1656996542.png

  • پورت HMDI: همواره برای نمایش اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین‌ها به یک مانیتور یا تلویزیون نیاز داریم. در این‌خصوص با استفاده از کابل و پورت HDMI نمایشگر به دستگاه دیجیتال متصل می‌شود و کاربران می‌توانند از تصاویر و فیلم‌های آن استفاده کنند.
  • پورت LAN: برای فعالسازی سیستم دوربین مداربسته باید دستگاه NVR هایک ویژن به روتر متصل شود. بدین منظور در این دستگاه‌ها پورت LAN قرار داده شده است و با استفاده از آن سیستم مداربسته نصب و راه‌اندازی می‌گردد.

نکات مهم درباره خرید بهترین دستگاه NVR

در صورتی‌که قصد خرید NVR و DVR هایک ویژن دارید؛ با رعایت یک‌سری اصول و نکات می‌توانید بهترین و با کیفیت ترین سرور دوربین‌های مداربسته را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید. اصلی‌ترین و مهمترین نکات در زمینه خرید دستگاه‌های NVR به قرار زیر است:

۱- تعداد کانال‌ها

دستگاه‌های NVR با تعداد کانال های ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴ و غیره تولید می شوند و به نسبت هرچه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد؛ امکان اتصال دوربین‌ها بیشتر و ضبط فیلم در نقاط مختلف ساختمان وجود دارد. بنابراین هنگام خرید دستگاه ان وی آر، حتماً به تعداد کانال‌ها توجه نمایید و براساس آن محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

۲- میزان فضای ذخیره‌سازی

برای ذخیره‌سازی اطلاعات برای مدت زمان طولانی به فضای ذخیره‌سازی مناسب نیاز دارید. علاوه بر این استفاده از دوربین‌های با کیفیت موجب ضبط فیلم با حجم زیاد می‌شود. بنابراین:

  1. هنگام انتخاب و خرید دستگاه NVR از حافظه داخلی با حجم مناسب استفاده کنید.
  2. هنگام خرید دستگاه NVR از دستگاه‌های مجهز به تشخیص حرکت پیشرفته و سنسورهای حرکتی را انتخاب کنید.
  3. از دستگاه‌های NVR و DVR دارای سیستم هشدار خارجی استفاده کنید.

images_1656996567.png

جمع‌بندی

دستگاه NVR هایک ویژن از پرکاربردترین تجهیزات و سامانه‌های مداربسته در کشور است. به‌همین سبب نمایندگی هایک پلاس انواع مختلف دستگاه‌های دیجیتال NVR و DVR را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما نیز می توانید با مراجعه به وب‌سایت هایک پلاس به نشانی اینترنتی https://www.hikvision-plus.com از محصولات، خدمات و سایر امکانات این مجموعه استفاده نمایید.

نظر شما