شناسهٔ خبر: 54978809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به دلیل کمبود تقاض...

اقتصاد ایران: کانادا حدود 13.6 میلیون دز واکسن آسترازنکا را به دلیل عدم تقاضا در داخل و خارج این کشور دور می‌ریزد؛ این تعداد واکسن منقضی شده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، کانادا در سال ۲۰۲۰ قراردادی را با آسترازنکا امضا کرد تا ۲۰ میلیون دز از این واکسن را دریافت کند. ۲.۳ میلیون کانادایی حداقل یک دز از آن را بین مارس تا ژوئن ۲۰۲۱ دریافت کردند. به دنبال نگرانی های نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مورد لخته شدن خون نادر اما بالقوه کشنده ناشی از این واکسن، کانادا بر استفاده از واکسن های mRNA تمرکز کرد.

در ژوئیه ۲۰۲۱، کانادا متعهد شد که بقیه منابع خریداری شده آسترازنکا که حدود ۱۷.۷ میلیون دز بود را اهدا کند. اما روز سه‌شنبه، Health Canada گفت که علی‌رغم تلاش‌ها برای تحقق این تعهد، ۱۳.۶ میلیون دوز منقضی شده و باید دور ریخته شود.

 

در این بیانیه آمده است: به دلیل تقاضای محدود برای واکسن و چالش‌های کشور گیرنده با توزیع و جذب، واکسن ها اهدا نشدند.

 

در مجموع، کانادا ۸.۹ میلیون دوز واکسن آسترازنکا اهدا کرد. ۴.۸ میلیون دز از منبع اصلی و ۴.۱ میلیون دز که از برنامه اشتراک واکسن کوواکس خریداری کرده بود. حدود ۸۵ درصد از کانادایی ها کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می شوند.

گفتنی است که  بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش قابل توجه ابتلا به کرونا را تجربه می‌کنند و کارشناسان هشدار داده اند که با برداشته شدن تقریباً همه محدودیت‌ها و کاهش مصرف واکسن، موارد ممکن است در طول تابستان افزایش یابد.

موارد جدید در پرتغال، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، یونان، هلند و دانمارک به دلیل عفونی‌تر شدن زیرشاخه‌های جدید BA.4 و BA.5 در حال افزایش است. سطح عفونت کووید در انگلیس در یک هفته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما