شناسهٔ خبر: 54978689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قشم:

دومین محموله کمک‌های مردم شهرستان قشم به منطقه زلزله‌زده سایه خوش ارسال شد

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم از ارسال دومین محموله کمک‌های مردم این شهرستان به منطقه زلزله‌زده سایه خوش بندر لنگه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله کمک‌های مردم شهرستان قشم در قالب تجهیزات سرمایشی، اقلام غذایی ضروری و مورد نیاز زلزله زدگان به منطقه زلزله زده سایه خوش ارسال شد.

وی ادامه داد: این اقلام شامل ۵۷ دستگاه کولر گازی دیواری و پنجره ای است که ۴۲ دستگاه از آنها توسط مردم خیر روستاهای سلخ و گامبرون و صیادان منطقه، ۱۰ دستگاه از آنها توسط اهالی مردم نیکوکار سهیلی و ۶ دستگاه دیگر نیز توسط اهالی مهرورز روستاهای سرریگ و باسعیدو تهیه شده است.

دومین محموله کمک‌های مردم شهرستان قشم به منطقه زلزله‌زده سایه خوش ارسال شد

فرماندار قشم توضیح داد: همچنین ۲ کامیون مواد غذایی، پوشاک و اسباب بازی نیز از دیگر اقلام تهیه شده از سوی مردم شریف، دلسوز و نجیب شهرستان قشم برای زلزله زدگان سایه خوش بندر لنگه است که همراه ۵۷ دستگاه کولر گازی دیواری و پنجره ای موجود در این محموله برای آنان ارسال می شود.

محمدحسینی اضافه کرد: این اقلام پیرو اعزام یک تیم ارزیاب از طرف مدیریت بحران شهرستان قشم به منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن و شناسایی نیازهای اصلی و اساسی زلزله زدگان به این منطقه ارسال می شود.

وی گفت: روز گذشته نیز چندین دستگاه ماشین آلات لجستیکی برای امور عمرانی و آوار برداری در مناطق زلزله زده اعزام شد که اعزام این ماشین آلات با هماهنگی مدیریت بحران استانداری هرمزگان و همکاری سپاه ناحیه مقاومت شهرستان قشم انجام شده است.

فرماندار قشم افزود: امروز هم شاهد هستید که جمع حاضر به نمایندگی از مردم نجیب، شریف و دلسوز شهرستان قشم وسایل مورد نیاز و دستگاههای سرمایشی و اقلام ضروری مورد نیاز زلزله زدگان را تهیه و برای اینکه به مردم زلزله زده یادآور شوند که مردم قشم در کنار شما هستند برای آنان ارسال می کنند که ان شاء الله این کار انساندوستانه مردم قشم مورد رضایت درگاه الهی واقع شود.

پیش از این نیز عصر شنبه گذشته یازدهم تیر ۱۴۰۱ نخستین محموله کمک‌های ستاد بحران شهرستان قشم به منطقه زلزله‌زده سایه خوش بندر لنگه ارسال شده بود.

این محموله با همکاری شرکت تولید آب و برق قشم مپنا (سهامی خاص) ۱۵ هزار شل آب بسته بندی شده از تولیدات این شرکت را در راستای مسوولیت های اجتماعی این شرکت با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان توسط یک دستگاه کمپرسی متعلق به شهرداری قشم به منطقه زلزله زده ارسال شده بود.

ارسال چهار هزار قرص نان، ۳۰ عدد یخدان بزرگ (یونولیت) و ۲۰ کارتن ۲۴ عددی انواع کنسرو از دیگر کمک های ارسالی ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم برای مردم زلزله زده غرب هرمزگان بود که عصر شنبه در نخستین روز وقوع زلزله از طریق مسیر دریایی و با استفاده از یک فروند شناور از اسکله باسعیدو برای آنان ارسال شد.

بامداد شنبه گذشته - یازده تیر ۱۴۰۱ - دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندر خمیر و بندر لنگه این استان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

با گذشت ۶ روز از زمین لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری در غرب هرمزگان و پس لرزه های پی در پی در این مناطق فعالیت امداد رسانی و سیل کمک های مردمی و دیگر دستگاه ها و ارگان های مختلف به منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن واقع در غرب استان همچنان ادامه دارد.

اسکان موقت زلزله زدگان، آواربرداری با تجهیزات، توزیع مواد غذایی، پخت و توزیع غذای گرم، کمک رسانی به مردم زلزله زده، اهدای کانکس و لوازم سرمایشی، برپایی بیمارستان صحرایی و نصب چادرها و غیره تاکنون در مناطق سیل زده غرب هرمزگان به ویژه روستای سایه خوش صورت گرفته است.

فعالیت امدادرسانی و عملیات مردم یاری به زلزله زدگان استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی و داوطلبان مردمی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مناطق زلزله زده به صحنه خدمت تبدیل شده است.

هچنین نیروهای جهادی بسیج و سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی و مردمی از ساعت های اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده حضور یافته و همچنان درحال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

نظر شما