شناسهٔ خبر: 54977736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار معاون وزیر کشور ایران با وزیر کشور عراق بررسی شد

وضعیت زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی و مسیر حرکت زائران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) که در راس یک هیات بلندپایه به بغداد سفر کرده است، با عثمان الغانمی وزیر کشور عراق ملاقات کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، سید مجید میراحمدی که برای برگزاری نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی و همچنین کمیته مشترک عالی اربعین دو کشور به عراق سفر کرده است، در این دیدار از میزبانی و مهمان‌نوازی طرف عراقی در ارائه خدمات به زوار عتبات عالیات تشکر و قدردانی کرد.

وی تسهیل سفر عاشقان اهل بیت(ع) را در مراسم اربعین حسینی و دیگر ایام و مناسبت‌های مذهبی مورد پیگیری قرار داد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با طرف عراقی، وضعیت زیر ساخت های گذرگاه‌های مرزی و مسیر حرکت زائران را مورد بررسی قرار داد و  خواستار روان‌سازی بیشتر انتقال لوازم و امکانات متعلق به موکب‌ها در بازه‌ها و موعدهای زمانی تعیین شده ، از گذرگاه‌های مرزی  شد.

میراحمدی از طرف عراقی خواست با در نظر گرفتن احتمال افزایش جمعیت زوار، به لحاظ فروکش کردن بیماری کرونا و همچنین گرمای هوای تابستان امسال، برای آسایش هرچه بیشتر زوار نهایت همکاری و مساعی به عمل آید.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین اجرایی شدن  تفاهم نامه همکاری در زمینه  امنیت عمومی و تشکیل نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی  با حضور نمایندگان دو کشور را نشان دهنده اراده  دو کشور دوست و برادر،  برای آرامش ،امنیت  و  رفاه شهروندان دو طرف دانست.

آمادگی عراق برای همکاری با وزارت کشور و پلیس ایران

عثمان الغانمی وزیر کشور جمهوری عراق هم در این دیدار، خدمت به زائران اربعین حسینی را افتخاری برای دولت و مردم عراق عنوان کرد و از تلاش دوایر ذیربط عراق و آمادگی  کشورش برای پذیرش زوار در ایام محرم و مراسم اربعین امسال خبر داد .

وی تاکید کرد تلاش ما برای آماده سازی و افزایش گیت‌های ورودی  در گذرگاه‌های مرزی است تا در زمان کنترل گذرنامه‌ها ، معطلی زوار در مرزها به کمترین میزان خود برسد.

وزیر کشور عراق همچنین با اشاره به "تفاهمنامه همکاری در زمینه امنیت عمومی بین وزارت کشور جمهوری عراق و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران"  که در سفر خرداد ماه سالجاری به تهران، با دکتر احمد وحیدی وزیر کشور  ایران به امضا رساند، روند همکاری‌های دو کشور را امید بخش و رو به جلو دانست.

الغانمی همچنین بر آمادگی کشورش برای تبادل تجربیات و اطلاعات با وزارت کشور و پلیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و اینگونه همکاری‌ها را زمینه ساز  توسعه دو کشور و آرامش و امنیت در مرزها دانست.

بازدید معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران از پلیس مرزبانی عراق

وضعیت زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی و مسیر حرکت زائران

هم‌چنین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است، در بازدید از پلیس مرزبانی،  با معاون اطلاعات و بازرسی وزارت کشور و رئیس پلیس فدرال عراق گفت وگو کرد.

سید مجید میراحمدی در ادامه سفر خود به عراق، در بازدید از وزارت کشور و پلیس و مرزبانی عراق، با معاون اطلاعات و بازرسی وزارت کشور و رئیس پلیس فدرال عراق، فرمانده  پلیس اتحادیه و فرمانده مرزبانی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین با حضور هیات‌های ایرانی و عراقی، زمینه های ارتقای روابط ، تبادل اطلاعات و تجربیات ، همکاری‌های آموزشی و پلیسی ، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته ، ارتقای همکاری‌های کنسولی و ارائه خدمات و تسهیلات پلیسی به شهروندان، گردشگران، زوار، تجار و بازرگانان، رانندگان ترانزیت دو کشور و همچنین  موضوعات دوجانبه در  چارچوب کارگروه مشترک امنیتی و کمیته مشترک عالی اربعین مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما