شناسهٔ خبر: 54977679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تردد زائران اربعین از طریق بنادر آبادان و خرمشهر به عتبات فراهم شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی، زیرساخت‌های بخش مسافری بنادر آبادان و خرمشهر تکمیل شده‌اند و در اربعین امسال فعالیت مستمری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ستاد اربعین، زیرساخت‌های بخش مسافری بنادر آبادان و خرمشهر تکمیل شده‌اند و در اربعین امسال فعالیت مستمری دارند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی نمی‌توانند در پیاده‌روی اربعین امسال شرکت کنند؟

وی ادامه داد: این بنادر از سالن‌های مسافربری مجهزی برخوردارند که می‌توانند تردد زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات را تسهیل کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در همین راستا، از وزارت امور خارجه کشورمان، خواسته شده تا به واسطه پیگیری‌های دیپلماتیک، هماهنگی‌های لازم در بنادر کشور عراق به منظور پذیرش زائران نیز فراهم شود.

صفایی در بخش دیگری به اقدامات صورت گرفته در بنادر استان خوزستان با هدف ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار اشاره کرد و گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در بندر امام خمینی(ره) تعریف شده که مجموع ارزش ریالی آنها ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این پروژه‌ها همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به طرح تولید روغن در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد که نیاز بازار داخل را تامین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: بعد از بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۲ هزار پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری دیگر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) کلنگ‌زنی می‌شود.

صفایی همچنین به ۱۲ میلیون تن فعالیت کار بنادر استان خوزستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: این میزان فعالیت کار نسبت به سال گذشته رشد داشته که ۴.۳ میلیون تن از این میزان مربوط به بخش ترخیص کالاهای اساسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ کشتی در لنگرگاه و ۹ کشتی در اسکله بنادر استان موجود است و علاوه بر این نیز ۲.۷ میلیون تن در بنادر استان خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در راستای تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی، فعالیت بنادر استان خوزستان از رشد قابل توجهی نسبت به گذشته برخوردار است.

صفایی به بازدیدهای میدانی انجام شده از بنادر خرمشهر، آبادان، امام خمینی (ره)، چوئبده و شادگان اشاره کرد و گفت: در اروندکنار پروژه‌های خوبی تعریف شده که عملیات اجرایی آنها فعال است که مهمترین آن پروژه اسکله این بندر است.

به گفته وی، تسریع در محوطه‌سازی این بندر ضروری است تا مسیرهای دسترسی‌های به آن ساماندهی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به بندر چوئبده تاکید کرد و گفت: به منظور پیشرفت هر چه بیشتر پروژه مربوط به لایروبی این بندر، تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وضعیت مطلوب بندر شادگان اشاره کرد و گفت: موضوع برق‌کشی به این بندر پروژه بسیار مهمی محسوب می‌شود که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار اختصاص داده شده و در ایام هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

صفایی به موضوعات مربوط به تردد مسافران دریایی ویژه بنادر آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: برای توسعه فعالیت‌های گردشگری این بنادر نیز تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما