شناسهٔ خبر: 54977025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند

سمنان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: ۹ شکارچی متخلف با تلاش مأموران اجرایی محیط زیست، در سه ماهه نخست امسال دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

علی آذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چهار فقره پرونده شکار و صید از اول خردادماه ۱۴۰۱ تا تیرماه در شهرستان تشکیل و در این راستا ۹ نفر شکارچی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این افراد لاشه پنج رأس قوچ و میش وحشی، یک قبضه سلاح جنگی ۳۰۸ و مقادیری مهمات و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

آذرپور اظهار داشت: این افراد به استناد بند الف ماده ۱۱ و ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین بند ب ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی به مراجع قضایی شهرستان دامغان معرفی شدند.

وی تصریح کرد: این افراد در مناطق شمالی شهرستان دامغان با تلاش و پایش محیط بانان سختکوش یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: از تمامی دوستداران حیات وحش دامغان خواستاریم تا هرگونه تردد شبانه روزی افراد مشکوک در مناطق دشتی و کوهستانی شهرستان را به سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است و آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند. 

نظر شما