شناسهٔ خبر: 54976985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذوالنوری: «استاندارد دینی» معیار تولید محتوای مطبوعات باشد

قم-ایرنا- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شایسته است مطبوعات و رسانه ها، «استاندارد دینی» را به عنوان معیار و ملاک تهیه اخبار خود قرار دهند، گفت: اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های رسانه ای و آموزه های دینی و ارزشی رسالت سنگینی برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات دینی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: هر نشریه به صرف اینکه یک رسانه یا بستر اطلاع رسانی است از نظر دینی و اخلاقی دارای ارزش ذاتی نیست و لازم است نشریات تعهداتی داشته باشند تا سبب گمراهی و ضلالت جامعه و مردم نشوند.

وی با اشاره به اهمیت خوراک فرهنگی و فکری به جامعه، ادامه داد: بر مبنای آموزه ها و تعالیم دینی گمراه کردن یک انسان در حکم قتل او و هدایت یک انسان در حکم زنده کردن فرد است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: امروز کنترلی بر روی خوارک فکری در فضای مجازی وجود ندارد و همین مشکل گاهی در مطبوعات نیز به خاطر حب و بغض های سیاسی و جناحی احساس می شود که مانع از رساندن خبر پاک به مخاطب می شود.

وی با بیان اینکه برخی از اتفاقاتی که در عرصه مطبوعات رخ می دهد خوشایند نیست، اظهار داشت: حب و بغض های سیاسی و منافع حزبی و جناحی از عواملی است که سبب می شود تا اخبار و تحلیل درست و منطبق به واقع به جامعه منتقل نشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود برخی از افراد بدون اینکه فهم و درک درستی از مفاهیم دینی داشته باشند نسبت به خوارک دهی معنوی و فکری مبادرت می کنند.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه در دنیای امروز کار مطبوعات فقط خبررسانی صرف نیست، بیان داشت: امروز دشمنان و نظام استکبار با تمام امکانات و تجیهزات رسانه ای برای سیاه نمایی علیه انقلاب اسلامی روی کارآمده اند، نظام استکبار با امکانات گسترده ای که دارد در جنگ تمار عیاری جای خوب و بد را تغییر داده و غلط را درست و درست را غلط جلوه می دهد.

وی با اشاره به تفاوت بنیادی تفکر انقلاب اسلامی با تمدن نوین غربی، گفت: با این وجود هم اکنون رویکرد و سیاست مدونی در کشور ما در حوزه فرهنگ و اقتصاد مشاهده نمی شود.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جشنواره بیان کرد: اگر نگاه جامع و عامی به مساله خبررسانی داشته باشیم می توانیم ادعا کنیم که اصل خبرنگاری یک موضوع به قدمت خلقت و آفرینش انسان است.

آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات دینی، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی شهر قم در حال برگزاری است.

نظر شما