شناسهٔ خبر: 54975426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

عدم توجه به مسائل فرهنگی زمینه ساز بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه شده است/جنگ همه جانبه دشمن علیه خانواده

زنجان_مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت:عدم پرداختن به مسائل مهم فرهنگی در کشور زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی بیشتر و جبران ناپذیری خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛نشست فعالین حوزه زن و خانواده با حضور و سخنرانی مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور و جمعی دیگر از مسئولان فعال در این حوزه در سالن امام علی(ع ) استانداری زنجان برگزار شد.

 

عدم توجه به مسائل فرهنگی زمینه ساز بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه شده است/جنگ همه جانبه دشمن علیه خانواده

در این جلسه مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت:  با توجه به این که شهر زنجان، در زمره شهرهای مذهبی است، در دهه‌های قبل شاهد بسیاری از ناهنجاری‌های که در حال حاضر با آنها مواجه هستیم نبود، اما به یک باره این شهر در محاصره فرهنگی و عوض شدن سبک زندگی قرار گرفت.

 

 

وی افزود: در بسیاری از شهرهای مذهبی کشور و از جمله زنجان، که به دین داری شهره بوده و است اما اخیراً  با نمادهای غربی و تغییر سبک زندگی‌ مواجه هستیم  و کسانی که در این زمینه دغدغه‌ فرهنگی دارند متعجب این مسئله هستند که چرا این شهر به یک باره به این مرحله از زندگی رسیده است.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: عدم پرداختن به مقوله فرهنگی در زمینه پوشش و حجاب در دهه های گذشته توسط برخی مسئولین سبب ایجاد چنین شرایطی شده است.

 

 

وی بیان کرد: پیکان پرسش‌ها و سوالات ما به سمت مسئولان و متولیان فرهنگی است که چرا با قوانین حاکم و سیاست‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب شاهد هنجارشکنی و بد‌حجابی در جامعه اسلامی هستیم.

 

 

بیابانی با بیان اینکه مردم هر جامعه نمادی از رفتار دولتمردان هستند ،تصریح کرد:عدم پرداخت به مسائل مهم فرهنگی در کشور زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی بیشتر و جبران ناپذیری خواهد بود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه  تلاش دشمن در زمینه عفاف و حجاب سبب شده تا ما امروز شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی بسیاری در جامعه باشیم،افزود: عدم ارائه راهکار مناسب و نپرداختن به این موضوعات سبب طولانی شده مسیر اصلاح و حل این مسائل در جامعه می شود.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه دشمن آرام آرام به سمت عادی جلوه دادن مسائلی همچون همجنس‌گرایی در جامعه است افزود: متاسفانه جامعه به سوی پرتگاه‌های غیراخلاقی پیش می‌رود و دشمنان در صدد بی‌عفت کردن دختران و زنان، و به انحطاط کشاندن خانواده‌ها و جامعه هستند.

 

 

وی عنوان کرد: جامعه‌ای که شان و مرتبه اصلی خود را از دست بدهد، جامعه‌ای است که رو به انقراض و انحطاط خواهد رفت و این جای نگرانی بسیار دارد.

 

 

 

وی به اهمیت خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده مهمترین واحد اجتماعی است که می‌تواند سعادت و شقاوت جوامع را تعیین کند و هر چه خانواده از منظر رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی در علو درجات باشد، جامعه به سمت رشد می‌رود، در محور خانواده، زن وجود دارد که خانواده را هدایت و فرزندان را تربیت می‌کند که می‌تواند با تربیت صحیح جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی ببرد.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه در حوزه زن و خانواده مسائل بسیار عمیق‌تر است گفت: برای آسیب‌شناسی ناهنجاری‌ها باید ابتدا در برنامه‌‌ریزی‌ها خانواده مد نظر قرار  داشته باشد و با همدلی و همراهی مسئولان و خانواده است که مسائل حل می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم استواری و دوام خانواده را در آن شکلی که متناسب با جامعه اسلامی است پیش ببریم باید آسیب‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهیم تا خانواده‌های متعادلی داشته باشیم،گفت:آنچه که مد نظر ما است و نگران آن هستیم صرفاً پوشش نامناسب دختران جوان، نیست که این نمادی از حیا و عفت درونی است و بدین معناست که آسیب‌های عمیق در فرد اتفاق افتاده  است که او را به سمت پوشش نامناسب برده و در نماد بیرونی جلوه داده است، این‌ها بحث‌هایی است که باید عمیقاً به آن توجه شود.

 

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف دخیل در این نوع رفتار‌ها هستند و همه ما به نوعی مسئولیت داریم و باید در این شرایط همراه و هماهنگ با هم به وظایف خودمان جامعه عمل بپوشانیم تا بتوانیم مسائل برطرف کنیم.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه متاسفانه ما در آگاهی بخشی به زنان و دختران کوتاهی کرده‌ایم، گفت: اگر تبیین درستی انجام می‌شد این آگاهی و به دختران و پسران جوان منتقل می‌شد و متوجه فتنه‌های پشت این موضوعات بودند قطعاً به سمت بی‌عفتی و بی‌حجابی نمی‌رفتند که  در این صورت جامعه رو به نابودی نخواهد رفت و وظیفه‌ای که ما بر عهده داریم تبیین اصولی و درست است. 

 

 

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه برای ما است و شاید ما درک درستی از آن نداریم  و هیچ جامعه‌ای بدون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد و این ودیعه و فریضه الهی است که ما از آن برخوردار هستیم ولی قدر آن را ندانسته‌ایم و اگر تبیین درستی از امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد بهتر می توانستیم آگاهی بخشی کنیم چرا که انسان‌ها به واسطه لطف الهی که در اختیارشان وجود دارد به راحتی می‌توانند با هم در ارتباط و تعامل داشته باشد و ادراک ایجاد شود اما ما این ادراک را ایجاد نکرده‌ایم.

 

 

وی بیان کرد: تجربه بسیار موفقی که در سرود سلام فرمانده وجود داشت، این امر را نشان داد که ما توانمندی داریم و می‌توانیم با مخاطبمان که چند نسل با ما فاصله دارد ارتباط درست و سازنده‌ای برقرار کنیم. این طور نیست که دهه‌های هشتادی و نودی افرادی غیر از خواسته‌های ما باشند. بنابراین زبان گفت‌وگوی ما می‌تواند نقطه مشترک برای موازنه با نسل‌های قبل باشد و می‌تواند ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی را به آن‌ها منتقل کنیم و همراه با خود پیش‌ ببریم

 

 

 وی با بیان اینکه محتواهای خوبی در زمینه حجاب و عفاف تولید می‌شود  اما زبان مشترک بین ما و مخاطب  پیدا نمی‌شود  بیان کرد: زبان گفت‌وگوی ما می‌تواند نقطه مشترک برای موازنه با نسل‌ها باشد و می‌تواند ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی را به آن‌ها منتقل کنیم و همراه با خود پیش‌ ببریم.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطر‌نشان کرد: ما با اعتقاداتمان ثابت کرده‌ایم که اگر به خدا اعتماد کنیم می‌توانیم موفق باشیم، در عرصه‌های فرهنگی غفلت‌های بسیاری داشته‌ایم، با این حال مخاطبین امروز ما مخاطبانی هستند که از وقتی چشم به جهان گشوده‌اند ارتباط نزدیکی با تکنولوژی داشته‌اند، بنابراین باید این فضا کنترل و مدیریت شود.

 

 

وی گفت: هر آنچه در حوزه زن و خانواده انجام شود اگر پشتیبانی فکر و اندیشه وجود داشته باشد و کیفی‌سازی در آن حرف اول را بزنند می‌تواند به حرکت عمومی جامعه منجر شود و این حرکت در رسیدن به بیانیه گام دوم انقلاب کمک کننده است و باید متولیان حوزه زن و خانواده نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب توجه جدی داشته باشند.

 

 

 

 

نظر شما