شناسهٔ خبر: 54975362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اصفهان عجین شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهر اصفهان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تراز بین‌المللی وجود دارد؛ نام این جشنواره با اصفهان گره خورده است.

صاحب‌خبر -

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه سیاست شورای اسلامی شهر در دوره ششم و به تبع آن شهرداری برای این جشنواره برگرفته از مطالبات مردم است، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های مطرح در این باره حفظ برندهای بین‌المللی است و باید برای حرکت به سمت شهر سالم و پرهیز از حوزه‌های صنعتی تلاش کنیم که یکی از مصادیق این مورد جشنواره کودک و نوجوان است که تبدیل به درخت تنومند ۳۵ ساله شده که حدود ۲۰ سال آن در اصفهان برگزار شده است. 

وی با یادآوری اینکه در کنار حفظ جایگاه و نماد شهر اصفهان، نیاز است که هویت آن را در سطح ملی و بین‌المللی نیز بازنمایی کنیم، تأکید کرد: بر همین اساس لازم است که این درخت مثمر ثمر باشد؛ بنابراین هدف مردم، هنرمندان، اصحاب رسانه و مطالبه‌گران این است که از این جشنواره بتوانیم آورده‌ای را نصیب مردم شهر اصفهان کنیم. 

صالحی خاطرنشان کرد: سیاست‌های جشنواره در این ۳٠ سال، به مرور پخته‌تر و تبدیل به تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری اصفهان، سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و وزارت ارشاد شده تا اصفهان به‌عنوان یک مشارکت‌کننده در برگزاری این جشنواره حضور داشته باشد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نیاز است این جشنواره در حوزه تقویت جایگاه هویتی اصفهان در مناسبات بین‌المللی، حمایت از هنرمندان اصفهانی و همچنین ایجاد فضایی با نشاط و آموزنده در تمام محلات و بخش‌های شهر دستاوردهای ملموسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در عین حال نیاز است که این جشنواره حداقل هزینه را به شهر تحمیل کند و برآیند هزینه فایده آن مثبت باشد بتواند دستاوردهایی در حوزه‌های گردشگری و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، حمایت از هنرمندان و آثار هنری فاخر برای اصفهان به ارمغان بیاورد. 

صالحی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر از مدت‌ها قبل در بودجه سال ۱۴٠۱ ردیف جشنواره کودک و نوجوان را تأیید کرده و عزم خود را برای برگزاری جشنواره بهتر در دوره سی و پنجم نشان داده، یادآور شد: از مدتی قبل، نماینده‌های رسمی خود را در شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره به صورت مشترک میان شهرداری و مجموعه‌های ارشاد معرفی کردیم و شهردار اصفهان نیز اواخر سال گذشته متولی پیگیری این موضوع را در شهرداری مشخص و مأموریت‌های لازمه را ابلاغ کرد. 

صالحی بیان کرد: آنچه که لازم بوده و در طول تجربه ۳۴ سال گذشته تثبیت و مشخص شده، در حوزه نامه‌نگاری‌ها، اقدامات و پیگیری‌ها به‌طور کامل انجام دادیم؛ همچنین جلسات در این زمینه در حال برگزاری است و کارهای اجرایی و پشتیبانی در حوزه اداره‌کل روابط عمومی آغاز شده، اما آنچه که در عمل شاهد آن هستیم این است که شریک‌مان در برگزاری جشنواره تحرک و جمع‌بندی کافی را ندارد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: آمادگی‌مان از سمت مدیریت شهری به وزیر ارشاد، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و استانداری اصفهان اعلام شده و بر این اساس شورای شهر و شهرداری بر اساس تجارب و سیاست‌های سال‌های قبل که در چارچوب پیش‌نویس تفاهم‌نامه جدید به مجموعه سازمان سینمایی ارسال شده، ظرفیت‌های خود را فعال کرده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم طرف مقابل نیز نگاه مثبتی به این تجربه ۳۴ ساله که بیش‌تر آن در اصفهان بوده، داشته باشد و همگی بدانیم آزموده را آزمودن خطاست. 

صالحی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهر اصفهان برای برگزاری این جشنواره در تراز بین‌المللی وجود دارد، افزود: نیاز است که در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعلی کشور از تجارب گذشته درس بگیریم، به سمت اتفاقات خوب گام برداریم و تجارب‌مان را قدر بدانیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری اینکه نام جشنواره کودک و نوجوان با اصفهان گره خورده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به خاطر موضوعات کم اولویت‌تر، تصمیم‌گیری برای موضوعات مهم را به تعویق بیندازیم یا تصمیماتی بگیریم که در آینده تبعات منفی داشته باشد، خروجی خوبی در خصوص جشنواره نخواهیم نداشت. 

وی با بیان اینکه شاهدیم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تیزهوشی و تدبیر برای استفاده از تجارب ارزشمند اصفهان وجود دارد، عنوان کرد: شنیده‌ایم در روزهای اخیر گام‌های مثبتی برداشته شده و امیدواریم به زودی در اصفهان میزبان آن‌ها باشیم تا بتوانیم آمادگی مطرح در اصفهان را در تهران نیز ایجاد کنیم و شاهد برگزاری رویدادی خوب پس از ۲ سال شرایط کرونا در روزهای پساکرونا باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

نظر شما