شناسهٔ خبر: 54974234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرا کار ساپینتو در استقلال سخت است؟/ آیا خریدهای پرسپولیس موفقیتش را تضمین می‌کند؟

مربی پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به تحلیل فضای کار ساپینتو در تیم آبی پایتخت و همچنین وضعیت سرخپوشان پس از خریدهای تابستانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: استقلال کمی دیر سرمربی تیمش را انتخاب کرد. ساپینتو مربی خوبی است اما باید امکانات در اختیار او قرار بگیرد. کار او خیلی سخت است چون استقلال فصل گذشته بدون باخت قهرمان شد و همه از این مربی کمتر از قهرمانی نمی‌خواهند. اگر ساپینتو با استقلال دوم هم شود، قبول نمی‌کنند. نمونه‌اش پرسپولیس بود که با وجود چند سال قهرمانی وقتی دوم شد، هواداران به یحیی گل‌محمدی فشار وارد کردند که چرا تیم‌شان دوم شده است. در استقلال با یک شکست صدای همه در می‌آید، چون انتظارات‌شان بالا رفته است.

وی در مورد پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس خریدهای زیادی کرده است اما تضمینی برای موفقیت نیست. تا بازی‌ها شروع نشود و تیم‌ها روی روال نیفتند، نمی‌توانیم درباره این موضوع اظهار نظر قطعی بکنیم. کار در فوتبال ما سخت است، چون هیچ چیز از قبل مشخص نیست. از موضوعات سخت‌افزاری گرفته تا بحث نرم‌افزاری مشکلات زیادی داریم، چه رسد به اینکه بگوییم چه تیمی قهرمان می‌شود.

مربی دروازه‌بان‌های پیشین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در خصوص وضعیت دروازه‌بان‌های تیم ملی گفت: دروازه‌بان‌های خوبی داریم. علیرضا بیرانوند در جام جهانی بازی کرده است اما الان باید دید او در چه وضعیتی قرار دارد. دروازه‌بان باید در تیم باشگاهی‌اش بازی کند تا بدن آماده‌ای داشته باشد. بیرانوند به پرسپولیس بازگشته و می‌تواند آمادگی‌اش را به دست بیاورد. امیر عابدزاده گلر خیلی خوبی است و می‌تواند پا جای پای بزرگان بگذارد. او جوان است و هنوز کار دارد و باید در دیدارهای تدارکاتی بیشتر بازی کند. سیدحسین حسینی از لحاظ فنی در استقلال بهترین بود و از منظر اخلاقی هم پسر خوبی است. با حسینی کار کرده‌ام و واقعا از نظر فنی خوب است و پشتکار خوبی دارد. با این حال حسینی بیشتر در تیم باشگاهی بازی کرده و در رده ملی خیلی بازی نکرده است. از او باید در رده ملی استفاده شود تا صلابت خودش را به دست بیاورد. گلرهای خوب دیگری مثل اخباری هم داریم.

«امیدوارم تیم ملی در جام جهانی قطر بدرخشد.» عزیزیان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا دارم بیشتر به تیم ملی فکر کنند. تیم ملی نماینده 80 میلیون نفر است اما جام جهانی ویترینی است که در آنجا دنیا می‌تواند ایران را ببیند، بنابراین باید بیشتر از گذشته از تیم ملی حمایت شود.

عزیزیان که نیم فصل دوم سال گذشته جزو کادر فنی محمود فکری در استقلال بود، درباره برخی اظهارات سیاوش یزدانی مدافع آبی‌پوشان گفت: درباره صحبت‌های او، فکری و سرپرست وقت تیم یعنی پرویز مظلومی باید صحبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما