شناسهٔ خبر: 54973196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گفت‌وگوی بلینکن و لاپید درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی بر مقابله با آنچه تهدیدات مشترک از سوی ایران نامیده شده، تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی بر حمایت ایالات متحده از راهکار دو دولت تاکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید که بلینکن همچنین در گفتگو با لاپید بر پایبندی ثابت ایالات متحده به شراکت واشنگتن و تل آویو و امنیت اسرائیل و مقابله با آنچه تهدیدات مشترک از سوی ایران نامیده شده است، تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در این گفتگوی تلفنی به لاپید برای عهده داری پست جدید نخست وزیری رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم بدون اشاره به زرادخانه های هسته ای این رژیم در غرب آسیا و نیز برنامه هسته ای صلح آمیز تهران، با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که دنیا باید با «تهدیدهای هسته ای ایران» مقابله کند! بحران هسته ای ایران منجر به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد و تهدیدی علیه صلح جهانی است!

این مقام صهیونیست در ادامه با حمایت از طرح سال ۲۰۱۸ پاریس در خصوص توافق هسته ای جدید با ایران موسوم به «توافق مکمل برجام» ادعا کرد: پیشنهاد این طرح اکنون درست تر است.

وی در ادامه اضافه کرد: ایران تلاش کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد!

گفتنی است که مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن در راستای رفع تحریم ها پس از ۳ ماه وقفه (به دلیل کارشکنی های مکرر آمریکا) با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌ کننده مذاکرات هفتم تیر ماه در دوحه قطر برگزار شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در خصوص چگونگی مذاکرات گفته بود: گفتگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و به صورت non paper خواهد بود.

نظر شما