شناسهٔ خبر: 54972910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فشارهای خارجی بر دولت عراق برای بازگرداندن خانواده های داعشی

یکی از نمایندگان ایزدی ها در پارلمان عراق ضمن اعلام مخالفت با بازگشت خانواده های داعشی به این کشور، از تلاش برخی طرف های خارجی برای تحقق این هدف خبر داد.

صاحب‌خبر -

«محما خلیل» یکی از نمایندگان ایزدی‌ها در پارلمان عراق از وجود فشارهای خارجی بر دولت بغداد با هدف بازگرداندن خانواده‌های داعش به عراق خبر داد.

وی ادامه داد: علیرغم فشارهای بین المللی بر دولت برای بازگرداندن خانواده‌های داعش به عراق، مخالفت پارلمانی و مردمی برای جلوگیری از ادامه ورود یا انتقال آنها به عراق وجود دارد.

خلیل تصریح کرد: ایزدی‌ها به طور رسمی به دولت اطلاع داده‌اند که نمی‌خواهند خانواده‌های داعش به عراق بازگردانده شوند و این خانواده‌ها وابسته به گروه جنایتکار داعش هستند.

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: فشار بین‌المللی بر دولت عراق برای بازگرداندن خانواده‌های داعش به عراق به هر طریقی وجود دارد.

محما خلیل پیشتر در گفتگو با المعلومه، نگرانی خود را از ادامه انتقال خانواده‌های داعش به عراق ابراز کرده و دولت فدرال را مسئول هرگونه عواقب آن دانسته بود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ده‌ها هزار تن از خانواده‌های داعش در اردوگاه «الهول» در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق سکونت دارند، جایی که از آن به بمب ساعتی یاد می‌شود. اداره این اردوگاه را نیروهای سوریه دمکراتیک موسوم به «قسد» بر عهده دارند.

فشارهای خارجی بر دولت عراق برای بازگرداندن خانواده های داعشی

اردوگاه الهول همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است. از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی هستند که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.

 

نظر شما