شناسهٔ خبر: 54969910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن کشور:

بازنگری طرح هادی در روستا‌ها بدون محدودیت انجام گیرد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه توسعه هیچ روستایی در کشور لنگ بازنگری طرح هادی نخواهد بود، گفت: بازنگری طرح هادی هر روستایی که نیاز است باید انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

اکبر نیکزاد در نشست با دهیاران شهرستان چهاربرج  گفت: هر مشکل و مساله‌ای در چهار چوب قانون و مقررات قابل حل است و باید در بازنگری طرح هادی مسایل و مشکلات روستا ها حل شود.

او با بیان اینکه توسعه روستا ها خواسته روستاییان است، گفت: هنر ما این است که در بازنگری طرح هادی مشکلات پیش‌ رو در توسعه روستا را حل کنیم.  

نیکزاد گفت: مشاهده می‌ شود که با ستاره‌ دار کردن طرح هادی در برخی روستا ها مانع توسعه آن می‌ شوند که می‌ خواهم با دقت بیشتر این مسایل حل شود.

او با اشاره به اهمیت تامین مسکن و شرایط مناسب برای زندگی روستایی گفت: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و هر چه امکانات رفاهی در روستا ها مهیا شود زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید: بدلیل کوچک بودن محدوده روستا ها، برخی از اهالی مناطق روستایی مجبور به تامین مسکن و ساخت و ساز در خارج از محدوده می شوند که بدلیل غیر قانونی بودن اعطای انشعابات آب، برق و گاز علاوه بر خود دستگاه‌ های خدمات رسان و دهیاران را نیز با مشکل مواجه می کنند و به صراحت می گوییم که مبنای ساخت و ساز در محدوده روستا تابع ضوابط و قوانین طرح هادی و محدوده روستاست.

بازدید از روستای «ارمناک سفلی» بخش مرکزی میاندوآب و سفر به شهرستان‌ های تازه تاسیس چهاربرج و باروق و حضور در روستاهای «باش‌بلاغ» و «نادرگلی» باروق، روستای «کردکندی» و «اسلام‌آباد» چهاربرج و نشست با دهیاران این شهرستان‌ ها از دیگر برنامه‌ های «نیکزاد» در این سفر بود.

در این سفر مهدی عیسی‌ زاده نماینده شهرستان‌ های میاندوآب، چهاربرج و باروق ، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان محلی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را همراهی کردند.  

میاندوآب، چهاربرج و باروق دارای ۱۹۹ روستا هستند که حدود ۴۰ درصد واحد های روستایی این شهرستان‌ ها مقاوم سازی شده‌ است.

نظر شما