شناسهٔ خبر: 54968025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ترامپ به زودی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود

اقتصاد ایران: برخی منابع آگاه به «هیل» گفتند که ترامپ جلساتی را برای تعیین زمان اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال برگزاری جلساتی برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است و در عین حال برخی از مشاوران فعلی و سابق وی بر این باورند که در حال حاضر زمان اعلام نامزدی ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا مطرح است و دیگر حضور وی در این رقابت‌ها قطی است.

چندین منبع به وبگاه «هیل» گفتند که بحث‌هایی صورت گرفته مبنی بر این که ترامپ اوایل تابستان امسال نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند اما اوضاع هنوز مشخص است و مشخص نیست که ترامپ دقیقاًچه زمانی وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد.

یکی از مشاوران سابق ترامپ در خصوص اعلام نامزدی ترامپ قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا گفت: «فکر می‌کنم افرادی هستند که او را در آن مسیر هل می‌دهند و او نیز آمادگی پذیرش چنین چیزی را دارد».

یک منبع که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که ترامپ برای اعلام کاندیداتوری خود عجله‌ای ندارد و او همچنان محبوب‌ترین و بانفوذترین چهره در حزب جمهوری‌خواه است و قبل از آن‌که خود را کاملاً و رسماً‌ وارد رقابت‌های انتخاباتی کند، می‌تواند تا زمان ایجاد یک زیرساخت انتخاباتی شفاف‌ تر صبر کند.

چندین رسانه در روزهای اخیر گزارش دادند که ترامپ در صدد است در ماه جاری کارزار انتخاباتی خود را آغاز کند که البته اعلام نامزدی در برهه کنونی بسیار زود است زیرا بیش از دوسال دیگر تا برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است.

از طرف دیگر، برخی جمهوری‌خواهان نگرانند که اگر ترامپ خیلی زودتر از موعد نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را اعلام کند، در نهایت به حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امسال میان‌دوره‌ای کنگره آسیب وارد می‌کند.

یکی از استراتژیست‌های جمهوری‌خواه می گوید: «فکر می‌کنم اگر ترامپ خیلی زود نامزدی خود را اعلام کند، برای خودش خوب است اما برای حزب بد می‌شود. جمهوری‌خواهان گفت‌وگوهای موفقیت‌آمیز زیادی درباره اقتصاد و تورم و تمامی خرابکاری‌های جو بایدن داشته‌اند. هیچ‌کس نمی‌خواهد برگردد و درباره  آن چه ترامپ انجام می‌دهد، حرف بزند».

در حالی خبرهایی از احتمال اعلام نامزدی زودهنگام ترامپ مطرح می‌شود که هر روز افشاگری‌های جدیدی درباره نقش وی در شورش 6 ژانویه طرفدارانش در کنگره آمریکا صورت می‌گیرد و اخیراً یکی از مشاوران دولت ترامپ گفته است که او علی‌رغم آن‌که می‌دانسته طرفدارانش به شدت مسلح هستند، اصرار داشته در روز حمله به کنگره در کنار آن‌ها باشد.

کسیدی هاچینسون» مشاور عالی‌رتبه کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کنگره علیه رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا شهادت داد.

طبق گزارش وبگاه «هیل»، مشاور سابق کاخ سفید در جلسه کنگره اعلام کرد که ترامپ که به خوبی می‌دانست که در روز حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، هوادارانش به شدت مسلح هستند، آنقدر برای پیوستن به هوادارانش در ساختمان کنگره مصمم بود که پس از آن‌که راننده وی حاضر به انتقالش به آن‌جا نشد، با خشم به سمت رئیس تیم امنیتی خود حمله برد.

طبق این گزارش، افشاگری در خصوص درگیری فیزیکی بین رئیس‌جمهور ناامید آمریکا و تیم امنیتی وی تنها یکی از صدها بمب خبری است که هاچینسون مشاور سابق «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ فاش کرده است.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

وی در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی بعد از این سخنرانی تند، حامیان ترامپ به سمت کنگره آمریکا رفتند و به نهاد قانونگذار ایالات متحده حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سال گذشته پس از ناکام ماندن لایحه انجام تحقیقات درباره این حوادث، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل داده و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا برای حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند.

پیش‌تر رسانه‌های جمهوری‌خواه آمریکا، یکی از اهداف تشکیل کمیته رسیدگی به حوادث ششم ژانویه را ایجاد تفرقه بین اعضای این حزب و به‌ویژه پنس و ترامپ اعلام کرده بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما