شناسهٔ خبر: 54967565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی بوشهر نسبت به ناپایداری های جوی هشدار داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز چهارشنبه تا جمعه به‌ویژه در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب، نسبت به فعالیت سامانه موسمی و افزایش ناپایداری های جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با این شرایط برای مناطق جنوبی استان بوشهر شامل شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان، دیر و دشتی  رشد ابر های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد شدید،  احتمال وقوع صاعقه و ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیر ها، برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.
مساعدی ادامه داد: با این شرایط همچنین باید احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام‌ در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، تقویت سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در ترددهای دریایی باید به طور جد مدنظر قرار گیرد. 
مساعدی گفت: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان و روی دریا وجود دارد. 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در مناطق جنوبی افزایش ابر و در ساعت‌هایی تا شب با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود.
مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بیینی می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وقوع ناپایداری تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۱ بامداد، جزر اول ساعت ۰۷:۲۴، مد دوم ساعت ۱۲:۵۷ و جزردوم ساعت ۲۰:۰۶ خواهد بود.

نظر شما