شناسهٔ خبر: 54967468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهواز صاحب دهکده المپیک می‌شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از احداث دهکده ورزشی المپیک اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود حمیدی‌نژاد گفت: بحثی که در دوران فعلی وزارت آموزش و پرورش مورد اهمیت قرار دارد، استعدادیابی است که خدا را شکر در بسیاری از استان‌ها از جمله استان خوزستان در حال انجام است که به همین منظور به امکانات و اماکن ورزشی نیاز داریم.

او می‌گوید: در اولین گام در حال آماده‌سازی تقریبا ۶۲ مجموعه ورزشی در مدارس یا پیرامون مدارس هستیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم وزارت آموزش و پرورش را متقاعد کنیم تا این اجازه را به ما بدهد در هر جایی از استان خوزستان که این آمادگی وجود داشت، ۵۰ درصد از منابع مالی تأمین شود، حداقل برای ۴۰ مجموعه ورزشی دیگر مابقی بودجه را وزارتخانه تقبل کند تا کار ساخت و احداث مجموعه‌ها تحت عنوان طرح شهید سلیمانی پیش برود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همکاران فرهنگی و اعزام آن‌ها به مسابقات کشوری در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به موافقت‌نامه‌ای بین اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان و وزارت آموزش و پرورش، گفت: در این خصوص مقرر شد کلنگ دهکده المپیک در اهواز به زمین زده شود تا مجموعه‌ای را داشته باشیم که بتوانیم حداقل ۴۵۰ نفر را در آن اسکان دهیم. مقدمات کار فراهم شده و موافقت‌نامه اولیه گرفته شد. برای آماده‌سازی نیز مقرر شد مبلغی به استان اختصاص داده شود.

به گفته آقای حمیدی‌نژاد؛   بحث تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی در شهر‌های استان در حال انجام است.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:  قرار ما این است که اماکن و زمین‌های ورزشی‌مان که با همکاری دوستان تکمیل خواهد شد تنها مختص به دانش‌آموزان نباشد و اعلام کردیم در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه تمام کسانی که تمایل به ورزش دارند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در ساعت‌های خاصی از شبانه‌روز به ویژه بانوان اجازه دارند از این اماکن به صورت رایگان استفاده کنند تا انشاءالله اماکن ورزشی ما به ویژه در تابستان در اختیار خانواده‌ها به ویژه بانوان قرار بگیرد.

نظر شما