شناسهٔ خبر: 54967417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بررسی تحولات افغانستان، منطقه و جهان در دیدار امیر قطر و وزیر دفاع طالبان

صاحب‌خبر -

شفقنا- امیر قطر و سرپرست وزارت دفاع طالبان، آخرین تحولات افغانستان و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، دیوان امیری قطر بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور در دفتر خود در دیوان امیری، پذیرای مولوی «محمد یعقوب مجاهد»، سرپرست وزارت دفاع طالبان بوده که در چارچوب یک سفر از پیش اعلام نشده، در شهر دوحه، پایتخت قطر به سر می برد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، شیخ تمیم و مولوی یعقوب در دیدار خود به بررسی آخرین تحولات افغانستان، تحولات اوضاع در عرصه های منطقه ای و بین المللی و همچنین شماری از مسائل مورد اهتمام مشترک پرداختند.

امیر قطر در دیدار با وزیر دفاع طالبان بر اهمیت تلاش در راستای تحقق ثبات و آشتی ملی در افغانستان و همچنین لزوم دستیابی به زندگی شرافتمندانه، پیشرفت و شکوفایی برای مردم این کشور و تضمین برخورداری همه اقشار جامعه از حقوق خود تاکید کرد.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی «باختر» افغانستان نیز از ‏سفر مولوی یعقوب به دوحه و دیدار وی و هیئت همراهش با شیخ تمیم خبر داده بدون آن که جزئیات بیشتری در مورد هدف این دیدار ارائه دهد.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما