شناسهٔ خبر: 54967370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس:

نقشه راه گردشگری کرمان تهیه شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به تهیه نقشه راه و برنامه مدون و مشخصی برای توسعه گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: سال‎های پیش روی گردشگری کرمان را با نقشه ‌راه برنامه‌ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

شهباز حسن‌پور امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان که با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان و جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سفر رئیس‌جمهور بودجه قابل قبولی برای حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است که نباید به آن قانع باشیم.

وی افزود: در بحث اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری ضعیف هستیم و باید در این زمینه در سرتاسر کشور به ویژه استان تهران اقدامات شایسته‌ای انجام گیرد.

حسن پور دعوت از تورهای مختلف گردشگری را راه‌حلی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این خطه برشمرد و گفت: خیلی از گردشگران خارجی مشتاق و علاقمند حضور در ایران به ویژه استان کرمان هستند که برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری می‌تواند به موضوع کمک کند و منبع درآمدی نیز برای مردم مناطق مختلف گردشگری باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی معادن استان کرمان را فرصت مناسبی برای جذب گردشگران، علاقمندان و دانشجویان دانست و ادامه داد: در بازدید وزیر صمت از معادن این استان مقرر شد که معادن به روی مردم باز شود تا آنها از نزدیک از این جاذبه‌ها دیدن کنند و این موضوع در قالب تفاهم نامه‌ای بین وزیر صمت و گهرزمین منعقد شد.

وی ضمن درخواست از مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان در خصوص دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی برای سفر به کرمان ادامه داد: خوشبختانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی در زمینه ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی در سطح استان و کشور داشته است.

نظر شما