شناسهٔ خبر: 54966531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ۶۰۰ شرکت کننده:

نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در قم برگزار می شود

قم-دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی از برگزاری این رویداد به میزبانی دانشگاه قم و با حضور ۶۰۰ نفر از شهرهای مختلف کشور به مدت ۷ روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مقصودی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در قم اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده؛ دانشگاه قم با همکاری وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی نخستین رویداد ملی هجرت آفرینی در قم را برگزار می‌کند.

دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی گفت: در این رویداد ملی که به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود؛ ۶۰۰ نفر از شهرهای مختلف کشور به مدت ۷ روز حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: این رویداد از ۲۸ تیرماه سال جاری تا ۳ مردادماه برگزار و حاضرین با همدیگر رقابت می‌کنند.

مقصودی افزود: رویداد اول با محوریت آقایان و رویداد دوم ویژه خانم‌ها خواهد بود و بنا داریم تا پایان سال این طرح برای اقشار مختلف برگزار شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان داشت: تلاش‌های خوبی در سالهای اخیر در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی از سوی نهادهای مختلف صورت گرفته است اما باید توجه داشت که این تلاش‌ها باید در منظومه اقتصاد مقاومتی رخ دهد و با حرکت عمومی مردم همراه باشد.

دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی افزود: در اجرای این طرح به دنبال آن هستیم که حضور مردمی در عرصه اشتغال آفرینی فعال شود و مردم از شکل انفعالی در این حوزه خارج شوند.

وی گفت: دانش بنیانی نباید فقط در مرزهای ایجاد دانش جدید دیده شود، بلکه معتقدیم در تمامی بخش‌ها حتی کسب و کارهای کوچک نیز می‌بایست به سمت دانش بنیانی رویم.

مقصودی افزود: اگر دانش را در سطوح مختلف فناوری تزریق کنیم در این صورت اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین خواهد داشت.

دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی ادامه داد: ۶۰۰ نفر حاضر در این رویداد می‌آموزند که از ساده‌ترین روش‌ها می‌توان در عرصه اقتصاد و اشتغال استفاده کنند.

وی بیان داشت: بدنبال اشتغال آفرینی با ظرفیت دانش بنیان هستیم و نگاه‌های انفرادگرایی در این عرصه نخواهیم داشت.

مقصودی اضافه کرد: قم افتخار این را دارد که معبرگشای انقلاب اسلامی بوده و دشمنان نیز در پی تخریب این انقلاب و جایگاه قم هستند با این ادبیات که چرا اقتصاد فعلی مطلوب نیست و امیدواریم با اینگونه رویدادها بتوانیم گام‌هایی در عرصه اقتصاد برداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای امر اشتغال آفرینی اختصاص یافته که البته تمامی آن محقق نمی‌شد افزود: معاونت عملی ریاست جمهوری و وزارت کار تلاش کردند تا گام‌هایی در این زمینه بردارند و با ایجاد پلتفرم‌هایی از تسهیلات اشتغال زایی برای افراد استفاده کنند.

۷ مجوز به افراد موفق در پایان این رویداد داده می‌شود

دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی عنوان داشت: ۷ مجوز به افراد موفق در پایان این رویداد داده می‌شود و امکان ایجاد و تأسیس شرکت‌های دانش بنیانی نیز برای آنان فراهم است.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم پس از برگزاری این دوره‌ها در طول یک سال شاهد ایجاد ۱۵ هزار شغل باشیم.

مقصودی تاکید کرد: فضای این رویداد، فرهنگی ترویجی و تبلیغی است و مسائل آموزشی نیز چالش آن خواهد بود که در این راستا ایده آفرینی و اجرای آن و فعالیت‌های شغلی نیز از برنامه‌های این ۷ روز می‌باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه قم نیز در این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر نسبت به دو مقوله مهم اقتصاد و اشتغال و مباحث علمی و دانش بنیان تاکید دارند به همین دلیل این دانشگاه تصمیم گرفت تا منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه‌ها را تحقق بخشد.

حجت الاسلام سعید فراهانی بیان داشت: طرح هجرت برای نخستین بار در قم برگزار و اجرایی خواهد شد و امیدواریم این طرح به عنوان یک نمونه و الگو برای کارآفرینی مطرح شود.

وی همچنین عنوان داشت: بعد از اجرای این طرح در قم برنامه داریم تا در شهرهای دیگر زیارتی کشور همانند مشهد و شیراز نیز این طرح را اجرایی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه قم ابراز داشت: دانشجویان ممکن است بعد از فارغ التحصیلی دچار سرخوردگی شوند چرا که به شغل و کار مناسبی نمی رسند که برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند امیدبخش برای دانشجویان باشد و از دل چنین اتفاقاتی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و در مسیر کارآفرینی قدم برداشت.

تلاش برای استخدام شدن، فرهنگ مناسبی نیست

فراهانی افزود: تلاش برای استخدام شدن، فرهنگ مناسبی نیست و باید به سمت کارآفرینی رفت و این برنامه در حقیقت در جهت تقویت روحیه کارآفرینی است.

معاون پژوهشی دانشگاه قم بیان داشت: انتظارمان این است که سازمان‌هایی که می‌توانند برای ایجاد کسب و کار، گامی بردارند از جمله بانک‌ها و مؤسسات در این رویداد از افراد مستعد و برتر حامی کنند چرا که هدف نهایی طرح این است که حلقه‌های دانش بنیانی فعالیت خود را ادامه دهند که البته در این زمینه نیازمند حمایت‌های اقتصادی هستند و امیدواریم نهادهای حمایت کننده وارد شوند و در این زمینه تسهیل گیری کنند.

نظر شما