شناسهٔ خبر: 54966405 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ببینید | موج هفتم کرونا نزدیک شد | در موج جدید چندصدهزار نفر مبتلا می‌شوند؟

افزایش آمار مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی و جهش شمار مبتلایان به کرونا در شروع تابستان حکایت از روند صعودی کرونا دارد. اول تیرماه، تعداد مبتلایان روزانه تنها ۲۶۵ نفر بود، اما در چهاردهمین روز از این ماه، مبتلایان به بالای یک هزار نفر یعنی ۱۰۸۴ بیمار کرونایی رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ با این وضعیت، هر چند به‌گفته متخصصان عفونی، هنوز نگرانی از بابت تعداد فوتی‌ها وجود ندارد. اما عملا نشانه‌های ورود به موج هفتم کرونا پدیدار شده است. در سویه جدید، علائم ابتلا شبیه سرماخوردگی است و این امید وجود دارد که بیماری با شدت پایین، افراد را تنها به‌مدت حدود ۳هفته درگیر کند و تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا نکند.

کارشناسان تاکید دارند که در کشورهایی مانند امارات و کوبا، موارد ابتلای بالایی دارند، اما مرگ‌شان صفر است؛ به همین شیوه، در ایران هم باید ایمنی با واکسن بالا رود. ستاد ملی مقابله با کرونا هم، برای تزریق دوز یادآور کرونا برای جمعیت بالای ۱۲سال «توصیه اکید» کرده است و وزیر بهداشت خبر از صدور مجوز تزریق دوز چهارم داده است.

وزارت بهداشت هم از تمام کسانی که می‌توانند واکسن دریافت کنند و بیشتر از ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن‌شان گذشته، خواسته است نسبت به تزریق اقدام کنند. این در حالی است که میانگین تزریق واکسن در روزهای اخیر، روزی ۱۲هزار نفر رسیده و جمعیت افرادی که ۶ماه از آخرین تزریق‌شان گذشته، بالاست.

محققان می‌گویند آغاز یک موج جدید قطعی است؛ وزارت بهداشت هم سه رقمی شدن مرگ‌های روزانه را پیش بینی نمی‌کند، اما می‌گوید که احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه وجود دارد. وزارت بهداشت پیش‌بینی میکند اگر در موج قبلی یک میلیون ابتلا داشتیم، در موج جدید تعداد مبتلاها ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود و شدت موج جدید احتمالی، کمتر از موج قبلی است.

نظر شما