شناسهٔ خبر: 54966269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گفتگوی اردن و عمان با محوریت مسائل دو جانبه و تحولات منطقه

منابع خبری گزارش دادند که وزیر امور خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در دیدار با همتای عمانی خود، راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همینطور آخرین تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از العربی الجدید، بر اساس بیانیه صادره از وزارت امور خارجه اردن، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه این کشور امروز با بدر بن حمد البو سعیدی در امان، پایخت اردن دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه عمان در این سفر همچنین حامل پیام هیثم بن طارق، سلطان این کشور به عبدالله دوم، پادشاه اردن است.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه اردن آمده است که در گفتگو میان الصفدی و البوسعیدی، مسائل مرتبط با تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف در این دیدار بر ادامه اقدامات لازم برای تعمیق این روابط و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در راستای اجرای دستورات روسای دو کشور تاکید کردند.

صفدی و البوسعیدی در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد توجه مشترک را که مهمترین آنها آرمان فلسطین، تلاش برای حل بحران سوریه و یمن و راه‌های تقویت اقدامات مشترک کشورهای عربی برای رویارویی با چالش‌های مشترک است، بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر ادامه هماهنگی در مورد مسائل منطقه‌ای که به غلبه بر چالش‌ها، حل بحران‌های منطقه‌ای، دستیابی به امنیت و ثبات و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای خدمت به مسائل و منافع عربی و انعکاس مثبت بر کشورها و ملت‌های عربی کمک می‌کند، تاکید کردند.

نظر شما