شناسهٔ خبر: 54966133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران اختصاص یافت هرچند نیاز و تقاضا در این استان بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی ستاد برداشت برنج کشور گفت: کشاورزی مقوله مهم در امنیت غذایی است و لازم است برای رسیدن به تولید پایدار از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های خوبی از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور صورت گرفته که در کاهش هزینه ها و افزایش کمیت و کیفیت تولید موثر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران اختصاص یافت هرچند نیاز و تقاضا در این استان بیشتر است.

عنایتی خاطرنشان کرد: سیاست‌های جهاد کشاورزی متناسب با نیاز کشاورزان است و افزایش بهره‌وری از جمله مهمترین سیاست‌هاست.

وی گفت: توسعه کارنده‌ها و ماشین‌های برداشت بخوبی انجام شد و نیاز داریم در سایر حوزه‌ها نیاز وارد عمل شویم و مکانیزاسیون را در سایر بخش‌ها گسترش دهیم.

عنایتی اظهار کرد: مازندران از استان‌های پرظرفیت در استفاده از ماشین‌های برداشت غلات است و متقاضیان زیادی برای استفاده از ماشین آلات در استان وجود دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: بومی‌سازی و تولید داخلی ماشین‌های کشاورزی، مورد نیاز است تا هم هزینه تولید کاهش یابد و هم مانع خروج ارز از کشور شود.

وی افزود: رویکرد کاهش ضایعات برداشت باید محور کار تولید ماشین‌های برداشت قرار گیرد و توجه به این موضوع بیشتر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: کاهش قیمت تمام شده ماشین‌آلات کشاورزی همراه با افزایش کیفیت تقاضای کشاورزان است که باید به این نیاز توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: تولید ماشین آلات متناسب با مساحت مزارع و باغات استان مورد انتظار است تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

عنایتی اظهار کرد:  تعرفه خدمات ماشین‌های کشاورزی بگونه‌ای باشد که هم کشاورز هم صاحبان ماشین‌آلات رضایتمندی داشته باشند.

وی ادامه داد: مازندران در زمینه ماشین‌های کشاورزی نیازمند نگاه ویژه است تا استقبال کشاورزان به استفاده از مکانیزاسیون بیشتر شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ع

نظر شما