شناسهٔ خبر: 54966078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اوائل ماه آگوست برگزار می شود؛

رزمایش ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین

منابع خبری از برگزاری رزمایش ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین در اوائل ماه آگوست سال جاری میلادی خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه «واشنگتن فری بیکن»، ۳ کشور ایران، روسیه و چین در صددند تا در آمریکای لاتین رزمایش سه جانبه نظامی را برگزار کنند.

بر اساس اعلام این وبگاه، این رزمایش به نوعی نمایش قدرت به آمریکا تلقی شده و با عنوان «تک تیراندازی مرز» برگزار خواهد شد.

میزبانی رزمایش مذکور را ونزوئلا بر عهده خواهد داشت و نظامیان ایران، روسیه و چین قصد دارند برای برگزاری آن عازم آمریکای لاتین و کارائیب شوند.

به نوشته «واشنگتن فری بیکن»، رزمایش «تک تیراندازی مرز» یکی از آشکارترین نشانه‌ها تا به امروز از شکل گیری یک ائتلاف در آمریکای لاتین علیه آمریکا به شمار می‌آید.

گزارش مذکور در ادامه اضافه می‌کند: مسکو و متحدانش، ایران و چین با حضور در این رزمایش در ونزوئلا در آستانه نمایش قدرت بزرگی در ماه اگوست هستند. با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین قرار خواهیم داشت.

این در حالیست که ایران پیشتر نیز در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ شرکت کرده بود.

امیر تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در این خصوص گفته بود: رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۲ با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن بومی جمهوری اسلامی ایران «دنا» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.

در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از مقابل ناوشکن دنا رژه رفتند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما