شناسهٔ خبر: 54966028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ابتکار عمل پسر قذافی برای حل بحران لیبی: برخی افراد از روند انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کنند

قذافی: همه می‌خواهند شرایط خاصی برای حذف افراد خاص تعیین شود، بنابراین ما در گزینه دوم پیشنهاد می‌کنیم که این افراد به صورت دسته جمعی و بدون استثنا از روند انتخابات کناره گیری کنند و انتخابات ریاست جمهوری بدون آنها برگزار شود تا کشور به عنوان آخرین تلاش و آخرین راه‌حل مسالمت آمیز و بدون درگیری و خونریزی از بحران خارج شود.

صاحب‌خبر -
پسر دیکتاتو سابق لیبی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابتکارعملی را برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور ارائه کرد.
 
به گزارش ایسنا، سیف‌الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابتکارعملی را برای باز کردن گره کور بحران سیاسی لیبی پیشنهاد کرد و خواستار کناره‌گیری تمامی چهره‌های سیاسی دارای مسئولیت از صحنه سیاسی لیبی شد.
 
قذافی در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: ما از ابتدا گفتیم که تنها راه حل مسالمت‌آمیز و غیرنظامی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی غیرانحصاری است که همه بدون استثنا و بدون هیچ قید و شرطی در آن مشارکت کنند.
 
وی افزود: اما متأسفانه این راه حل مسالمت آمیز با مداخلات خارجی و داخلی کنار گذاشته شده است و همانطور که همه می‌دانند، کل روند انتخابات متوقف شده و همین مساله منجر به وخامت اوضاع کشور و مردم شده است.
 
در این بیانیه آمده است: ما دو گزینه پیشنهادی ارائه می‌دهیم و آن را آخرین راه حل مسالمت آمیز برای بحران جدی می‌دانیم که لیبی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند. گزینه نخست این است که یک تیم بی‌طرف با هدف برگزاری فوری انتخابات غیرانحصاری ریاست جمهوری و پارلمان با حضور همه طرف‌ها، ترتیبات قانونی و اداری را انجام می‌دهد و تصمیم گیری را به مردم واگذار می‌کند و این بهترین گزینه است هرچند که امکان تحقق آن در شرایط فعلی بسیار بعید است.
 
قذافی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بر سر شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اختلاف نظر وجود دارد و همه می‌خواهند شرایط خاصی برای حذف افراد خاص تعیین شود، بنابراین ما در گزینه دوم پیشنهاد می‌کنیم که این افراد به صورت دسته جمعی و بدون استثنا از روند انتخابات کناره گیری کنند و انتخابات ریاست جمهوری بدون آنها برگزار شود تا کشور به عنوان آخرین تلاش و آخرین راه‌حل مسالمت آمیز و بدون درگیری و خونریزی از بحران خارج شود.
 
وی در ادامه هشدار داد: اگر این اتفاق نیفتد، این فاجعه و راهپیمایی اشک و خون ادامه خواهد یافت.
 
در همین حال، شبکه العربیه نیز به نقل از وکیل سیف الاسلام قذافی نوشت: ابتکار عمل سیف الاسلام بر کناره‌گیری شخصیت‌های سیاسی تاکید دارد و هدف آن منافع لیبی و ملت آن است.
 
پسر دیکتاتو سابق لیبی اوایل بهمن ماه سال گذشته نیز ابتکارعملی را برای حل و فصل مسئله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور ارائه کرده بود.
 
از مارس گذشته دو کابینه در لیبی با یکدیگر بر سر قدرت رقابت می‌کنند، یکی در طرابلس که از سال ۲۰۲۱ به ریاست دبیبه برقرار است و دیگری در طبرق به ریاست فتحی پاشاغا.
 
قرار بود انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود اما به دلیل اختلاف‌نظرهای شدید رقبای سیاسی و تنش‌ها، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

برچسب‌ها:

نظر شما