شناسهٔ خبر: 54965947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور:

سالانه ۲.۵ میلیون مراجعه به سازمان پزشکی قانونی انجام می شود

زنجان-معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سالانه حدود ۲ و نیم میلیون مراجعه به سازمان پزشکی قانونی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین مهدوی ظهر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان زنجان، گفت: بخش‌های زیادی از برنامه‌های تحولی در سازمان پزشکی قانونی کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: بخشی از تحولات هم نیاز به اصلاحات قانون دارد که از جمله آنها ایجاد دانشکده علوم پزشکی قانونی است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سه بند از پنج بند مربوط به شرح وظایف سازمان پزشکی قانونی شامل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است ولی در زمان حاضر به این دلیل که سازمان پزشکی قانونی به عنوان دستگاه اجرایی لحاظ می‌شود.

مهدوی تاکید کرد: طرفدار ایجاد تحول هستیم باید این استثنا برای سازمان پزشکی قانونی هم مثل آموزش و پرورش به لحاظ راه اندازی دانشکده در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی دانشکده علوم پزشکی قانونی زمینه ساز تحول در این مجموعه می‌شود ولی این موضوع مهم با محدودیت قانونی مواجه است، ابراز داشت: سالانه حدود ۲ و نیم میلیون مراجعه به سازمان پزشکی قانونی انجام می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز داشت: سالانه حدود ۷۰ هزار جسد به سالن تشریح در پزشکی قانونی‌ها ارجاع می‌شود و برای تعداد قابل توجهی از این موارد بدون کالبدگشایی جواز دفن صادر می‌شود.

مهدوی افزود: مشکلات دیگری مثل جذب و انگیزه برای فعالیت در پزشکی قانونی هم راهی جز اصلاح میزان پرداخت‌ها به پرسنل و کارکنان مجموعه ندارد.

نظر شما