شناسهٔ خبر: 54965918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

۳۴۱ روستا در قزوین کمبود آب دارد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ۳۴۱ روستای کم آب در استان قزوین وجود دارد که تمهیدات اندیشیده شده برای ۱۰۰ روستا در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

لیلا غریب در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و بخش کوهین که روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد؛ بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت افراد روستا به شهر از موارد بسیار مهم است که خوشبختانه دهیاران در این راستا همواره تلاش می‌کنند شرایطی را به وجود بیاورند که با رفع تبعیض و ایجاد شرایط و امکاناتی همچون اصلاح معابر، ساخت مدرسه و امورات مربوط به بهداشت مانع مهاجرت مردم به شهر باشند.

وی افزود: قطعاً نگاه عادلانه دهیاران به مردم روستا و تأمین امکانات لازم سبب مهاجرت معکوس افراد به شهر خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهار کرد: متأسفانه امروزه به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی فرهنگ کار در روستاها کاهش پیدا کرده است که دهیاران باید به این موضوع توجه کنند و مانع کاهش اشتغال در روستاها باشند.

وی ادامه داد: ۳۴۱ روستای کم آب در استان قزوین  وجود دارد که تمهیدات اندیشیده شده برای ۱۰۰ روستا در حال انجام است.

غریب عنوان کرد: ۳۰۰۰ پنل خورشیدی سهمیه استان قزوین است که به دفتر امور روستایی جهت نصب واگذار شده هست. این پنل‌ها با وام کم بهره به افراد متقاضی جهت ایجاد درآمد واگذار می‌شود و هیچگونه اشعه و خطری ندارد و فقط در منازلی که قابلیت نصب سلول خورشیدی وجود داشته باشد، جای‌گذاری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تأمین امنیت قضایی کل کشور بر عهده روستاییان است و اتفاقات خوبی که در روستاها رقم می‌خورد دامنه شهر را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: روستا مادر شهر است و ما هر چقدر که بتوانیم امنیت را در روستا رقم بزنیم قطعاً شهر امن‌تری خواهیم داشت.

غریب گفت: امنیت عمومی شهرها مرهون امنیت روستاها است زیرا روستایی که خالی از سکنه باشد دفاع از حریم آن کاهش می‌یابد و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین باید برای جایگاه دهیاران اهمیت بیشتری قائل باشند و اختیارات شوراها را افزایش دهند.

انتهای پیام

نظر شما