شناسهٔ خبر: 54965843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مردم، اثرگذارتر است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: مردم محور بودن برنامه‌های فرهنگی به مراتب موفق‌تر است و دستگاه‌های اجرایی، پشتوانه برگزاری این برنامه‌ها باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضوان باقالاچی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های هفته اردبیل که در تالار خطایی مجموعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی با محوریت مردم، می‌تواند به مراتب تاثیرگذارتر بوده و موفق عمل کند و دستگاه‌های اجرایی نیز با پشتیبانی از این برنامه‌ها در برگزاری هرچه بهتر آنها نقش ایفا کند.

وی به نقش موثر رسانه‌ها در روشنگری و اهمیت معرفی فرهنگ و مفاخر دوران صفوی به مردم اشاره کرد و افزود: ما مفاخر، الگو و فرهنگ‌های متعدد اصیلی داریم که صرفا نیاز به معرفی و احیا دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اعلام اینکه معاندان به دنبال از بین بردن فرهنگ و آداب و سنن هستند، تاکید کرد: مسئله هویت‌سازی برای جوانان، موضوع پر اهمیتی است که نیازمند برنامه‌ریزی بوده و حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند نسبت به احیای فرهنگ و سنت و هویت کمک شایانی کند.

توحید دلاور قوام، دبیر بزرگداشت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز در این مراسم تصریح کرد: برنامه‌ها در تمامی ۱۲ شهرستان‌ استان اردبیل برگزار خواهد شد و در شب عید غدیرخم نیز ویژه برنامه «خطایی گئجه سی» با اجرای برنامه‌های پرنشاط و موسیقی پیرامون جایگاه ادبی شاه اسماعیل صفوی در محل پیاده راه عالی قاپو برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر برگزاری همایش ملی روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی، معرفی مفاخر استان مخصوصا مفاخر دوران صفوی، پرداخت به بحث قزل باش‌ها و سابقه آنان، برگزاری مراسم نقالی و پرده‌خوانی در پیاده‌راه، رونمایی از چندین کتاب در حوزه‌های مختلف شعر کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کودک و نوجوانان و جشنواره عکس از برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام/3727/

 

نظر شما