شناسهٔ خبر: 54965782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنده گیری حیوان کمیاب در یزد

یک قلاده حیوان بسیار کمیاب بنام "گورکن عسل خوار" در محله اسدآباد زنده گیری شد.

صاحب‌خبر -

این حادثه در ساعت ۱۱:۲۶ به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی عملیات سازمان گزارش شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره ۲ به محل اعزام شدند.

در این حادثه آتش نشانی یزد با حساسیت بالا و حس مسئولیت بسیار زیاد اقدام به نجات این حیوان بسیار کمیاب به نام رودک (گورکن عسل خوار) که از شدت گرمای هوا به یک منزل مسکونی پناه آورده بود و موجب وحشت ساکنین شده بود، نمود.

با توجه به این که آتش نشانی دوستدار محیط زیست و موجودات زنده است پس از انجام موفقیت آمیز این ماموریت حیوان مذکور با هماهنگی‌های انجام شده واحد روابط عمومی تحویل کارشناسان محیط زیست شد.

این موجود زیبا و نادر، حیوانی از خانواده راسو‌ها و بومی آفریقا، آسیای غربی و شبه‌قاره هند است.

به این حیوان فوق العاده باهوش لقب «نترس‌ترین جانور روی زمین» و «جنگجوی بدون رقیب» را داده‌اند چراکه فقط کمی بزرگتر از روباه است، اما بار‌ها مشاهده شده که با حیواناتی، چون شیر، خرس و پلنگ که قصد شکار او را داشته‌اند وارد نبردی طولانی شده و آن‌ها را به عقب‌نشینی واداشته است.

توانایی ایجاد بو‌های بسیار تند و تهوع‌آور از غده‌های زیر دم، داشتن دندان‌های تیز و آرواره‌های قوی، پوست کلفت و چرم مانند و حالت تهاجمی باعث شده به او لقب جنگجوی بدون رقیب را بدهند.

او قادر است در پوست خود که بسیار شل است بچرخد و با این عمل می‌تواند حتی حیوانی را که پشت گردنش را گرفته‌است گاز بگیرد.

پوست آن‌ها که در ناحیه گردن حدود ۶ میلی‌متر ضخامت دارد به قدری کلفت است که نیش زنبور، تیغ تشی و گاز درندگان به ندرت از آن عبور می‌کنند.

نظر شما