شناسهٔ خبر: 54965695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی:

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/ ۴۱ بیمار جدید شناسایی شد

شریف زاده از روند افزایشی موارد بستری و سرپایی ناشی از کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۴۱ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، گفت: از چهارم تیرماه تاکنون موارد ابتلا به کرونا در این استان افزایشی بوده است و همچنان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و سهل انگاری مردم این روند افزایشی ادامه دارد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه از ۱۵ اردیبهشت تا چهارم تیرماه روند مبتلایان به کرونا در استان ثابت بوده است، تصریح کرد: در این مدت موارد مثبت کرونا روزانه کمتر از پنج نفر بوده است.

 

وی ادامه داد: از چهارم تیرماه متوسط موارد مثبت سرپایی روزانه موارد کرونا نسبت به اردیبهشت ماه هشت برابر و موارد بستری مثبت کرونا نیز پنج برابر شده است.

 

شریف زاده افزود: در شبانه روز گذشته از ۱۱۹ آزمایش مولکولی و تست سریع در استان ۴۱ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی گفت: از این تعداد ۱۳ مورد از بیرجند، چهار مورد از بشرویه، پنج مورد از درمیان، یک مورد از زیرکوه، یک مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۶ مورد از قائنات و یک مورد از نهبندان است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ نفر کرونا مثبتند که خوشبختانه هم اکنون بیمار بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نداریم. 

 

شریف زاده افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد که تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۴۴۸ نفر در خراسان جنوبی ثابت ماند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا در استان، تأکید کرد: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۴۷ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۱ هزار و ۵۰۲ نفر واکسن نوبت دوم، ۲۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر واکسن نوبت سوم و ۶۴۸ نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

 

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

 

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.


 


 

پایان پیام/375

نظر شما