شناسهٔ خبر: 54965687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبرسانی به ۱۱۰ روستای خوزستان آغاز شد

اهواز - ایرنا - آبرسانی به ۱۱۰ روستای شهرستان‌های رامشیر، هندیجان، امیدیه و ماهشهر با اعتبار سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در قالب طرح محرومیت زدایی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) روز سه‌شنبه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این آیین با بیان اینکه دولت به دلیل نگاه ویژه به محرومیت زدایی در اقدامی ابتکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) را ایجاد کرده است گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها مشکل تامین آب شرب پایدار این روستاها برطرف می شود.

محمدرضا کرمی‌‍نژاد افزود: در این طرح ۲۲ روستای رامشیر، ۳۰ روستای هندیجان، ۳۵ روستای ماهشهر و ۲۳ روستای امیدیه از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار می‌شوند.

وی با تشریح روستاهای شهرستان رامشیر که در این طرح به آنها آبرسانی می شود ادامه داد: مشکل آب روستاهای چای سودان، فرهه، غدیر سبع، بیت سیوان، شاوه بیت منصور، بیت خلاف، بیت سوادی، شاوه بیت حمید، علوان عشاره، عین یباره، عبدااله عموری، مارون سه، مزنده، بیت باوی، عود تقی، معیدله علیا، معیدله سفلی، چارات، رومیس، علوان مسلم، تل اسود، سید حسن شهرستان رامشیر با اجرای این طرح برطرف شود.

وی اعتبار آبرسانی به ۲۲ روستای رامشیر را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در پروژه آبرسانی به ۲۲روستای  رامشیر ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح آبرسانی در هندیجان افزود: این طرح در روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه، چم کنار، حسین آباد، صاحب آباد، جیری سفلی، چم خرنوب، ناصر آباد، دریهک، سرخره علیا، سرخره سفلی، جیری علیا، فیروز آباد، کریم آباد، فیلی، ده ملابزرگ، طلاگه سفلی، ده ملا کوچک، طلاگه علیا، چم تنگو، چهل منی، چم مراد، مهدی آباد، دهنو، بوطاهری، رگ سفید، زلقی، مالکی، امامزاده عبداله اجرایی می‌شود.

وی افزود: در طرح آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم یک هزار متر مکعب و چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود که این پروژه نیز با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

کرمی نژاد در ادامه با اشاره به  طرح آبرسانی به ۳۵ روستای ماهشهر گفت: این پروژه در روستاهای ابوعلایج سفلی، ابوعلایج وسطی، ابوعلایج علیا، آلبو حردان علیا، تخیط سفلی، تخیط علیا، توجیه بالا، ثلث علیا، چم سید لطیف، خمزه سفلی، خمزه علیا، دب امیر، دلس، سریمه، سدیره سفلی، سدیره علیا، عگله میاح، گرگر، محیدر، مقطوع علیا، مقطوع سفلی، مقطوع وسطی، هشچه علیا، هشچه سفلی، هشچه مکینه، هوفل، ایستگاه گرگر،روفه، خلیفات، مکینه سید طاهر، گمبزون،بسیتین ، حدید،چم محاوی و حریه اجرا می شود.

وی بیان کرد: در آبرسانی به این روستاها ۸۳ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم ۲ هزار متر مکعب و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود که هزینه این طرح نیز بالغ بر یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان همچنین با اشاره به طرح آبرسانی به ۲۳ روستای امیدیه گفت: این طرح در روستاهای حمید آباد، صالح آباد، گترانی، یریسیه، دونه، خزینه علیا، ابودهالیس، شاه نبی، عد عبیس ،ابوماسول،ابوطرفایه، زوینه ،ابوسخر ، غوید ، نمره ۱ ، نمره ۲ ، خیط عباره ، خیط زبید ، بحیره ، چاه سالم ، مجنون ، عشاره سفلی ، عشاره علیا اجرایی می شود.

وی افزود: در طرح  آبرسانی به ۲۳ روستای امیدیه ۴۵ کیلومتر خط انتقال و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

کرمی نژاد ادامه داد: دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی بر روی کار آمده است و تا امروز در بخش محرومیت زدایی، طرح‌های آبرسانی در روستاهای شادگان، آبادان ، کرخه و اندیکا، غیزانیه اهواز، دهدز، شعیبیه شوشتر، حمیدیه، هفتکل و دشت آزادگان را در دست اجرا دارد.

وی با تقدیر از حمایت سپاه در اجرای طرح های آب و فاضلاب در مناطق دارای تنش آبی خوزستان گفت: سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و قرارگاه کربلا از ابتدای تنش آبی به یاری آبفا آمد و با حضور موثر خود اقدام بزرگی‌ در راستای کاهش مشکل آبی مردم استان انجام داد.

از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان از آب سالم پایدار و سالم برخوردار شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است.

نظر شما