شناسهٔ خبر: 54965284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

۷۵ درصد املاک آموزش و پرورش استان دارای سند رسمی می باشد

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از سند دار شدن ۷۵ درصد املاک آموزش و پرورش استان خبر داد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی جلال صبح امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد؛ با بیان اینکه هم اکنون در تدارک سفر هیات دولت به استان هستیم؛ گفت در آستانه ورود رئیس جمهور محترم به استان کردستان، شور و شعف خاصی در بین آحاد مردم، فرهنگیان و مسئولان ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه سفر هیات محترم دولت به کردستان تداعی کننده سفر مقام معظم رهبر مد ظله العالی به این استان است؛ گفت:معظم له کردستان را یک استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام گذاری کرده اند که وجب به وجب آن به خون شهیدان معطر است.

 ناظمی جلال از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان در آستانه ورود هیأت دولت به کردستان برای استقبال و میزبانی از هیات همراه خبرداد و گفت: از فردا نمایندگان تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در استان برای پاسخگویی به مردم در میز خدمت مستقر خواهند شد و شهرستان دیواندره روز جمعه میزبان وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

 وی در ادامه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارائه و اظهارداشت: هم اکنون ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ دانش آموز و ۲۳ هزار و ۷۱۱ نیروی شاغل در آموزش و پرورش در ۴ هزار و ۲۲۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۵۹۸ کلاس درس فعالیت دارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به بیان بخشی از مشکلات آموزش و پرورش استان پرداخت و کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم ترین چالش استان عنوان کرد، کمبود فضای آموزشی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش استان است بطوریکه الان حدود 30 درصد مدارس استان فرسوده بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد و ۱۳۰ پروژه نیز در حال ساخت در استان وجود دارد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت اسناد مالکیت آموزش و پرورش کردستان پرداخت و اظهار داشت: استان کردستان در این بخش عملکرد بسیار مطلوبی داشته و هم اکنون از سه هزار و 100 ملک آموزش و پرورش،  دو هزار و 325 ملک یعنی حدود 75 درصد از املاک دارای سند ملکی می باشند.

 وی در ادامه از همراهی و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن استان در صدور اسناد آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار داریم زمینه صدور سند املاک باقی مانده نیز فراهم شود.

نظر شما