شناسهٔ خبر: 54964323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس پارک علم‌وفناوری قزوین:

شرکت‌های دانش‌بنیان باید پشتیبان درآمد کشور شوند

رئیس پارک علم‌وفناوری قزوین گفت: در شرایط کنونی باور داریم دیگر نفت نمی‌تواند اقتصاد کشور را اداره کند بلکه صنایع «های تک» و دانش‌بنیان باید پشتیبان درآمد کشور شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله‌فروش معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و روسای دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه‌ساله مصطفی‌مافی رییس سابق، جعفر احمدی به‌عنوان رییس جدید پارک علم‌وفناوری قزوین معرفی شد.

جعفر احمدی، رئیس پارک علم‌وفناوری قزوین در این مراسم با تبریک روز قلم، اظهار کرد: در دنیای فناور کنونی، موضوع اکوسیستم و زیست بوم مورد توجه است و به وفور استفاده می‌شود و در این عرصه امروز اکوسیستم‌های فناوری شکل گرفته که به صورت نهاده‌های وابسته تعریف شده است.

او افزود: این اکوسیستم‌ها شکل گرفته‌اند تا زنجیره ایده تا تولید ثروت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را خلق و تکمیل کنند.

این مسئول یادآورشد: مهم‌ترین وظیفه پارک تبدیل قطب‌های فناور و دانش‌بنیان به مراکز تولید محصولات تجاری از ایده‌هاست و خوشبختانه امروزه موتور کسب‌وکارهای دانش‌بنیان روشن شده و با توسعه روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شاهد دستاوردهای ارزشمندی در بخش‌های مختلف هستیم.

احمدی گفت: در شرایط کنونی «اقتصاد منبع‌بنیان» به «اقتصاد دانش‌بنیان» تبدیل شده است زیرا باور داریم دیگر نفت نمی‌تواند اقتصاد کشور را اداره کند بلکه صنایع «های تک» و دانش‌بنیان بایستی پشتیبان درآمد کشور شوند.

او بیان کرد: در پارک‌های علم‌وفناوری که نهادی مادی محور است برای سیستم‌های فناوری تبدیل کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان به عنوان موتور محرک محسوب می‌شود و در این راستا شبکه‌سازی اکوسیستم‌ها و تقویت بازیگران و نهادهای مختلف این سیستم ضرورت دارد.

این مسئول ادامه داد: در دوره مدیریت جدید تلاش می‌کنم با بهره‌گیری از نیروهای جوان با انگیزه و نیز استفاده از تجارب و مشاوره افراد پیشکسوت در پیاده شدن اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

رئیس پارک علم‌وفناوری قزوین تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از اکوسیستم فناوری در صنعت، کشاورزی و خدمات بتوانیم در تحقق شعار امسال و اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

46

برچسب‌ها:

نظر شما